اصلاح نظام کارمزد در دستور کار بانک مرکزی/همکاری بانکها و psp باعث افزایش رقابت و شفافیت/ تعیین حداقل سرمایه psp ها تا آخرامسال

در نشست خبری مسئولان شرکت آسان پرداخت عنوان شد:

نماینده شرکت های خدمات پرداخت الکترونیک بانک ها از اصلاح نظام پرداخت کارمزد الکترونیک در نظام بانکی خبر داد و گفت: قرار است در بانک مرکزی در این خصوص تصمیم گیری کرده و اصلاحیه جدید را بزودی ابلاغ کند./هم اکنون تعادل کارمزدی بانک های صادر کننده و پذیرنده کارت تا حدودی با مشکل مواجه شد و به همین دلیل قرار است نظام کارمزد بانک ها اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مهدی شهیدی ، قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین سوئیچ ،طی یک نشست خبری عنوان کرد :  با ایجاد شاپرک و با حمایت بانک مرکزی از حوزه زیر ساخت نظارت گسترده تری بر ارایه خدمات الکترونیکی بانک ها و شرکتهای PSP صورت گرفته است به طوریکه بانک مرکزی روزانه ارایه این خدمات را رصد می کند.

شهیدی تصریح کرد: هم اکنون تعادل کارمزدی بانک های صادرکننده و پذیرنده کارت تا حدودی با مشکل مواجه شد و به همین دلیل قرار است نظام کارمزد بانک ها اصلاح شود.

به گفته وی، تا قبل از راه اندازی شاپرک بانک هم در حوزه پذیرندگی و صادرکنندگی فعال بود اما با ورود شاپرک تا حدودی بالانس کارمزدی بهم ریخته است که به زودی شاهد تحولاتی در این حوزه خواهیم بود.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری شرکتهای PSP یادآور شد: احتمالا تا اواخر بهمن ماه سرمایه شرکت های مذکور مشخص می شود.

شهیدی در ادامه با اشاره به ضعف صنعت نرم افزار در کشور گفت: مهمترین ضعف این صنعت کمبود نیروی کار مجرب است به طوریکه غالب نیروی کار موجود ترجیح می دهند از کشور خارج شوند واین امر این صنعت را با چالش مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تنها بانک ها و شرکتهای PSP مجاز به دریافت اطلاعات کارت مردم هستند، گفت: باید نظارت بیشتری روی اپراتور ها انجام شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین سوئیچ با اشاره به یکپارچه سازی پرداخت های اینترنتی از طریق شاپرک عنوان کرد:رگولاتوری تاثیر مستقیمی در امنیت دارد و اگر یکسان سازی شود و همه تراکنش ها از یک کانال عبور کند درجه کنترل بیشتر می شود این امر در نهایت به نفع مردم خواهد یود.

وی همچنین از استقبال مشتریان از پرداخت به وسیله تلفن همراه خبر داد و گفت: با وجودی که این نوع خدمت از حدود یک سال گذشته ارایه می شود اما استقبال از آن مناسب بوده است.

شهیدی گفت: تسویه آنی کاملا منتفی شده زیرا این امر منجر به ایجاد شغل های کاذب و واسطه گری می شد.

وی گفت : هر چند شرکت های ارایه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک در سال های گذشته با مشکلاتی مواجه بودند اما با حمایت بانک مرکزی این تجارت سود ده شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین در ادامه اظهار داشت: طبق آمار بانک مرکزی در مردادماه 61 میلیون تراکنش روی کانالهای خرید شرکت آسان پرداخت انجام شده که از این میان 80 در صد تراکنش های موبایلی است.

حامد منصوری ، مدیر عامل شرکت آسان پرداخت پرشین، نیز یا بیان اینکه انتظار داریم برخی آیین نامه ها و روال ها اصلاح شود ،گفت: با راه اندازی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) توسط بانک مرکزی وضعیت خدمات الکترونیکی بهبود یافته و سرمایه گذاری بانک مرکزی در این بخش سبب شد تا کیفیت و امنیت خدمات الکترونیک بانکی ارتقا یابد.

وی ضمن تشریح چالش های موجود در راه کسب وکار شرکت های پرداخت الکترونیک عنوان کرد : انتظار می رود بانک ها بویژه بانک های دولتی همکاری بیشتری با شرکتهای PSP داشته باشند تا فضای رقابتی و شفاف تری ایجاد شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  16