کاهش ۱۳ دلاری قیمت جهانی طلا در پی توافق هسته ای ایران و ۵+۱

در نتیجه توافق هسته ای ایران و غرب که ارزش سهام در بازارهای جهانی را افزایش داده است قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه 13 دلار کاهش یافت و به 1230 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، به دنبال توافق هسته ای ایران و غرب و در حالی که فروش فنی طلا افزایش یافته، ارزش سهام در بازارهای جهانی افزایش داشت و ارزش دلار تثبیت شد که این وضعیت منجر به کاهش 13 دلاری قیمت طلا در روز دوشنبه شد.
کاهش قیمت طلا همچنین تا حدی ناشی از نگرانی ها در زمینه تعدیل قریب الوقوع سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو و کاهش سرمایه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در طی سه هفته اخیر بود.
قیمت طلا در معاملات امروز دوشنبه 13 دلار کاهش یافت و به 1230 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین قیمت طلا از اوایل جولای تاکنون است.
قیمت نقره نیز بیش از یک درصد کاهش یافت.
چن مین، تحلیلگر فلزات گرانبها در این باره گفت: «اخیرا عوامل به وجود آورنده ریسک در بازار افزایش یافته است. از جمله افزایش ارزش شاخص ها در بازار بورس.» وی افزود: «ما معتقدیم که سرمایه گذاران علاقمندی خود به طلا را از دست خواهند داد و به دارایی های ریسک دار روی خواهند آورد.»
قیمت سهام آسیایی به دنبال توافق هسته ای ایران که تحریم تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها علیه این کشور را لغو می کند، روز دوشنبه افزایش یافت و این در حالی بود که قیمت نفت برنت بیش از 3 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
سرمایه گذاران نگران اند که فدرال رزرو آمریکا تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را به دلیل انتشار آمارهای امیدوار کننده اقتصادی، از ماه آینده شروع کند.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار تعدیل سیاست محرک اقتصادی است و بازارها در انتظار وقوع تحولاتی در نشست ماه دسامبر یا ژانویه هستند.»
پس از آنکه ژاپن و آمریکا به شدت از اقدام چین در وضع قوانین جدید در مورد حریم هوایی جزایر مورد اختلاف با توکیو انتقاد کردند، تجار تحولات در دریای چین شرقی را نیز به دقت رصد می کنند.
به گفته تجار، افزایش تنش در این منطقه می تواند جذابیت بازار طلا را افزایش دهد و قیمت ها را بالا ببرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6