رفع تحریم‌ها باعث کاهش قیمت قطعات تاسیسات ساختمان می‌شود

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان با اشاره به تامین قطعات مورد نیاز در تاسیسات معمولی خانه از طریق تولید داخلی گفت: با رفع تحریم‌ها حجم فروش و صادرات خدمات به بازار‌های هدف افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بیژن عطارود در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از 99 درصد تاسیسات معمولی خانه تولید داخلی است و مواد اولیه‌ نیز در داخل کشور وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: از این قطعات می‌توان به شیرهای برنجی، اتصالات، رادیاتور، لوله‌های سقف، مشعل‌ و دیگ‌های حرارتی اشاره کرد و تنها در حجم بسیار اندک به واردات ریگلاتور‌های خاص و دستگاه‌های هواساز احتیاج است.
 
رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها باعث کاهش قیمت این قطعات خواهد شد. این در حالی است که تکنولوژی ساخت در کشور وجود دارد و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.
 
عطارود تاکید کرد: در بخش تامین انرژی خورشیدی به واردات کالا نیاز است که آن نیز تنها مربوط به شیشه‌های انتقال انرژی خورشید مربوط می‌شود.
 
وی در این زمینه بیان کرد: در حال حاضر این نوع شیشه از ترکیه که بیش از 20 درصد با کیفیت‌تر از تولید ایرانی است و از کشور‌های اروپایی با 50 درصد برتری کیفیت نسبت به کالاهای ایرانی تامین می‌شود.
 
رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان یادآور شد: در داخل کشور چند کارخانه در زمینه تولید قطعات دستگاه‌های جذب و انرژی خورشیدی فعالیت می‌کنند اما فرهنگ‌سازی برای استفاده این‌گونه از انرژی صورت نگرفته است.
 
او در رابطه با صادرات خدمات گفت: صادرات و فروش خدمات به کشور‌های همسایه صورت می‌گیرد، اما امید است با رفع تحریم‌ها فروش و صادرات خدمات به بازار‌های هدف افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =