پیشرفت ۹۲ درصدی ساخت کارخانه طلای زرشوران

مجری طرح احداث کارخانه طلای زرشوران از پیشرفت 92 درصدی این طرح و افتتاح فاز اول آن تا پایان ماه جاری خبرداد و گفت: با اجرای فازهای توسعه ای، تولید طلای زرشوران تا نیمه اول سال 94 به 6 تن می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسینقلی قوانلو در گفتگو با مهر گفت: طرح طلای زرشوران تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان آذرماه جاری به بهره برداری برسد.

مجری طرح احداث کارخانه طلای زرشوران افزود: تولید سالانه این کارخانه 3 تن طلا، 1.250 تن نقره و 500 کیلو جیوه است و برای راه اندازی آن، 520 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی، عیار طلای این کارخانه را 99.999 اعلام و تصریح کرد: فاز بعدی این طرح تولید 3 تن طلا را پیگیری می کند و ظرفیت تولید نقره و جیوه آن نیز دو برابر خواهد شد. این در حالی است که تلاش داریم تا 6 ماه ابتدای سال 94، فاز بعدی را نیز به بهره برداری برسانیم.

به گفته قوانلو، اکتشافات معدن طلای زرشوران در حال توسعه است و بر همین اساس، اگر طلای جدیدی کشف شود، حتما طرح‌های توسعه ای دیگری نیز اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: تولید شمش طلا در کشور بین 3 تا 5 تن است و با به تولید رسیدن فازهای این کارخانه، تولید به 8 تن خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2