افزایش سهم تجارت دریایی در پی لغو تحریم‌ها

با لغو تحریم‌ها سهم بیشتری از بازار تجارت دریایی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سید عطاءالله صدر – مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی – در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حدود 90 درصد صادرات کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: سهم کشورمان از تجارت دریایی در دنیا باید حداقل یک درصد یعنی معادل سهم جمعیتی ما باشد و این در حالی است که سهم ما بسیار کمتر از این میزان است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 139 میلیون تن بوده است، گفت: پارسال سهم تجارت دریایی در دنیا 600 میلیون TEU و سهم کشور ما کمتر از سه میلیون TEU بود که یکی از مهمترین دلایل این کاهش، تحریم‌هاست.

 

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه لغو تحریم دریایی یکی از موضوعات بسیار مهم است، افزود: با توجه به تحریم، کالاهایی که با کشتی‌های ایرانی در بنادر جابجا می‌شدند با مشکل و محدودیت مواجه بودند و به طور کلی تردد کشتی‌های ایرانی در بنادر مختلف و ورود برخی کشتی‌ها به بنادر ایران با محدودیت مواجه بودند.

 

صدر با بیان اینکه کشورمان موقعیت ممتازی در خاورمیانه و یک سوم مرزهای آبی را دارد، گفت: از نظر دسترسی به کشورهای حاشیه شمالی و جنوبی در موقعیت خوبی قرار داریم که فرصت مناسبی برای کشور محسوب می‌شود و دایره فعالیت کشورمان با برداشتن تحریم‌ها گسترده‌تر و دروازه‌های جدیدی به روی کشورمان گشوده می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =