کاهش روند پر شتاب بورس/ شاخص در نیمه ۸۱ هزار واحد ماندگار شد

شاخص بورس تهران در معاملات امروز از حرکت پر شتاب خود دست کشید و به رشد 363 واحدی رضایت داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا شاخص بورس تهران پس از دو روز حرکت نجومی، امروز با کاهش مواجه شد و به رشد 363 واحدی رضایت داد.

 

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که در ابتدای معاملات امروز حرکت افزایشی به خود گرفته و تا کانال 81 هزار و 764 واحد بالا رفته بود، در نیمه معاملات روند نزولی در پیش گرفت و تا سطح 81 هزار و 550 واحد عقب نشینی کرد.

 

در بازار امروز شرکت‌های مخابرات، گل گهر، نفت و گاز پارسیان، چادرملو، امید، سرمایه‌گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی، بانک تجارت، ارتباطات سیار، پالایش بندرعباس و ایران خودرو تاثیر مثبت در شاخص بورس گذاشتند.

 

این در حالی است که روند منفی شرکتهای مطرحی چون فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس، ملی مس، هلدینگ خلیج فارس، بانک صادرات، فولاد مبارکه، بانک پارسیان، ملت، پالایش اصفهان ، تاپیکو، پتروشیمی خارک و صنایع شیمیایی ایران مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شد.

 

به این ترتیب در بازار امروز صنعت سنگ آهن به صنعت برتر بازار تبدیل شد و صنعت خودرو همچنان در صدر تقاضا قرار گرفت به طوری که از میان سه صنعت پرتقاضای خودرو، بانک و پتروشیمی در دو روز گذشته، گروه پتروشیمی با روند منفی قیمت تمامی نمادهای خود روبرو شد و از میان بانکهای حاضر در بورس روند قیمتی بانک ها به جز بانک کارآفرین، انصار و تجارت منفی شد.

 

در بازار امروز نماد پالایشگاه لاوان پس از تعدیل پیش بینی سود هر سهم از 2824 تا 3023 ریال، با محدودیت دامنه نوسان و صف فروش پرحجم بازگشایی شد.

 

به این ترتیب در بازار چهارمین روز معاملاتی هفته نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری امید، داروسازی زهراوی، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری امید بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و سیمان هگمتان، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری ساختمان ایران و سیمان فارس و خوزستان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

در بازار امروز حجم معاملات افزایش یافت و بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 581 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 399 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  17  =  18