کمک ۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای رشد سرمایه‎گذاران افغان

مسؤلان بانک جهانی در افغانستان از کمک بلاعوض 50 میلیون دلاری این بانک به سرمایه‎گذاران افغان خبر داده و هدف از این کمک را رشد سرمایه‎گذاری در افغانستان عنوان کرده‎اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس در کابل، بانک جهانی امروز با انتشار اطلاعیه‎ای که نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، از کمک 50 میلیون دالری بلاعوض این بانک از طریق اداره توسعه بین‎المللی خبر داده و گفته است که این کمک جهت حمایت از تلاش‎های دولت افغانستان برای بهبود و تقویت دسترسی سرمایه‎گذاران افغان به منابع مالی صورت گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است که 32 میلیون دلار این پول در اختیار اداره حمایت از سرمایه‎گذاری در افغانستان و 18 میلیون دلار دیگر آن در اختیار اداره تضمین قرضه‎های افغانستان برای گسترش فعالیت‎های این اداره در بخش بیمه سرمایه‎گذاران قرار داده شده است.

در این اطلاعیه به نقل از «رابرت سام» رئیس بانک جهانی در افغانستان، گفته شده که بخش سرمایه‎گذاری در افغانستان نیازمند نیروهای کاری بیشتری است، پس سرمایه‎گذاران با این کمک می‎توانند قسمتی از نیروی کاری افغان را جذب کنند.

بانک جهانی تاکنون کمک‎های زیادی به افغانستان ارائه کرده و بر اساس اهداف برنامه‎ریزی شده این بانک قرار است تا سال 2018 میلادی، به بیش از 100 هزار افغان وام اعطا کند و همچنین 1500 سرمایه‎گذار کوچک و متوسط را بیمه و حدود 3500 خانواده از فقر مزمن نجات دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70