آیین‌نامه ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی کشور تصویب شد

آیین‌نامه ساماندهی نشانی‌های عددی با هدف ایجاد شبکه‌ ملی اطلاعات، مدیریت مهاجرت به نسخه شش، جلوگیری از بحران کمبود نشانی‌های عددی اینترنتی نسخه چهار، ساماندهی نقل و انتقال IPv4 و ایجاد امنیت در شبکه ملی اطلاعات و شبکه IP کشوری مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 177 مورخ 12 آبان‌ماه 1392 «آیین‌نامه جامع ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی در کشور» را در 14 ماده و 3 تبصره تصویب کرد.

این آیین‌نامه جایگزین آیین‌نامه‌های مصوب شماره 106 و شماره 120 شده است.

با توجه به اینکه هر کاربر برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت و استفاده از خدمات آنها حداقل به یک نشانی IP معتبر نیاز دارد.

این نیاز باعث شده تجارت IPv4 در جهان رونق بگیرد و بازار خرید، فروش و اجاره آن در کشور نیز رو به افزایش باشد. از این رو مدیریت و ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی و مهندسی مجدد آنها در کشور ضروری است.

هدف کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب آیین‌نامه جامع ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی کشور، ایجاد، توسعه و مدیریت شبکه‌ ملی اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعاتی متمرکز، مدیریت مهاجرت به نسخه شش، جلوگیری از بحران کمبود نشانی‌های عددی اینترنتی نسخه چهار، ساماندهی نقل و انتقال IPv4 در کشور و ایجاد امنیت در شبکه ملی اطلاعات و شبکه IP کشوری عنوان شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  72