۸۲ درصد خریدهای آنلاین جمعه سیاه با آی‌فون و آی‌پد

بخش تحقیقاتی شرکت IBM بررسی‌هایی در این زمینه انجام داده است که نشان می‌دهد سهم دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS در خریدهای اینترنتی روز جمعه سیاه امسال، بیش از چهار برابر دستگاه‌های هوشمند آندرویدی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جمعه سیاه بالاخره مانند هر سال از راه رسید و بازار خریدهای کریسمسی را داغ کرد. حالا در این میان خریدهای اینترنتی هم بخش قابل توجهی از این خریدهای سال نو را به خودشان اختصاص داده‌اند.

آمار نشان می‌دهد که طرفداران آی‌پد و آی‌فون از دستگاه خود برای خریدهای اینترنتی بهره بیشتری می‌برند. میلیون‌ها تراکنش انجام گرفته توسط موبایل در روز جمعه سیاه، توسط IBM Computers در 800 فروشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. این اطلاعات نشان می‌دهد که 82 درصد فروش از طریق موبایل در روز جمعه سیاه از طریق آی‌فون و آی‌پد انجام‌ گرفته ‌است. این میزان 5/4 برابر خریدهای انجام شده از طریق دستگاه‌های آندرویدی بوده است.

به طور کلی، از مجموع خریدهای آنلاین انجام شده، 3/17 درصد از طریق دستگاه‌های مجهز به iOS انجام شده؛ در حالی که 75/3 درصد خریدها توسط دستگاه‌های آندرویدی انجام شده است. در مجموع نسبت به سال گذشته، استفاده از دستگاه‌های همراه برای خرید در روز جمعه سیاه 9 درصد افزایش داشته و در حال حاضر این دستگاه‌ها سهم 37 درصدی از ترافیک خرید را در اختیار دارند و 21 درصد از مجموع خریدهای آنلاین از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود. نکته جالب اینکه در بین خریدهای صورت‌پذیرفته از طریق دستگاه‌های موبایل، تبلت‌ها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند و فقط 8/7 درصد خریدهای آنلاین توسط گوشی‌های موبایل انجام گرفته‌اند که احتمالا دلیل این موضوع هم صفحه نمایش بزرگ‌تر تبلت‌ها است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2