اندازه گیری فشارخون، نبض و تب با استفاده از کلاه گیس هوشمند

چند مهندس آمریکایی کلاه گیس هوشمندی ساختند که با استفاده از آن می توان برخی شاخص های سلامتی از جمله فشارخون، نبض و تب فرد را مورد سنجش قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا از منابع خبری ، در داخل کلاه گیس هوشمند می تواند اشاره گر لیزری، Wi-Fi و بلوتوث، دوربین GPS و اندازی گیر سنسور نبض و سایر چاشنی ها نصب شود. تمام این دستگاه ها از دید دیگران پنهان شده است .
 
به گفته مهندسان سازنده کلاه گیس، این ابزار می تواند در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
 
به طور مثال در حوزه سلامتی با استفاده از آن می توان فشار خون ، نبض و تب انسان اندازه گیری شود، به مسیرهای درست با کمک لرزش ها اشاره نماید و یا به نابینایان در جاده ها کمک کند.
 
سازنده های این کلاه گیس از طریق موسسه ثبت اختراعات و نام های تجاری در ایالات متحده آمریکا( USPTO )، درخواست ثبت اختراع کلاه گیس هوشمند یا SmartWig را کرده اند.
 
براساس این گزارش عملکرد این کلاه گیس با یک لمس فعال می شود. مثلا، انسان می تواند با بالا و پایین بردن ابرو هدایت آن را به عهده گیرد.
 
این کلاه گیس بسته به مدل های مختلفی که دارد، می تواند دوربین دیجیتالی، سیستم اشاره گر لیزری و حس گر سامانه موقعیت یاب جهانی را شامل شود.
 
این کلاه گیس هوشمند به گونه ای طراحی شده است که می تواند به صورت بی سیم با دیگر دستگاه های الکترونیکی ارتباط برقرار کرده و بازخوردهای آن ها را دریافت کند.
 
توسعه فناوری های پوشیدنی از جمله عینک های دیجیتالی، ساعت های مچی هوشمند و سمعک های پیشرفته با سرعت قابل ملاحظه صورت می گیرد و کاربران امروزی به دنبال آن هستند، تا فناوری های مورد نیاز خود را با روش های آسان تر در زندگی روزمره مورد استفاده قرار دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1