سیگار فروشی که فرماندار شد

اعضای گروهی که در ابتدا برای مبارزه با حکومت بشار اسد شکل گرفته بود اکنون با توسل به رشوه خواری و اخاذی تبدیل به جنگ سالاران ثروتمند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر به نقل از ساندی تلگراف، فرمانده گروه مسلح ارتش آزاد سوریه در داخل یک دستگاه خودروی بی ام دبلیو (بی ام و) دو دیفرانسیل نشسته و در حال نظاره بر افرادی است که در مرز سوریه در حال انتقال بشکه های قاچاق سوخت به داخل ترکیه هستند. گزارش های ارسالی از این منطقه نشان می دهد که فرمانده ارتش آزاد فقط در ازای پول نقد حاضر به فروش این سوخت قاچاق است.

به نوشته این رسانه انگلیسی، فرمانده ارتش آزاد کسی است که از یک سیگار فروش ساده در یکی از روستاهای سوریه، اکنون تبدیل به حاکم یک شهر شده و افراد او مسیرهای قاچاق سوخت و دیگر اجناس از سوریه به ترکیه را زیر نظر دارند.

در ادامه این مطلب آمده است : ارتش آزاد سوریه از گروه های شورشی گوناگونی تشکیل شده که عمده آنها چشم به کمک های غرب برای براندازی نظام سوریه دارند. هر چند این گروه در ابتدا برای مبارزه با حکومت بشار اسد شکل گرفته بود، اما اکنون در شمال سوریه تبدیل به یک باند جنایتکار شده است.

بر اساس این گزارش، فرماندهان ارتش آزاد اکنون به جای جنگ با نیروهای دولتی سوریه ترجیح می دهند تا در اموری همچون آدم ربایی، سرقت، رشوه خواری و فساد حضور داشته باشند و از فواید آن بهره مند شوند.

در همین رابطه "احمد الکنایتری" فرمانده گروه عمر مختار در منطقه جبل الزاویه به ساندی تلگراف گفت : فرماندهان و رهبران زیادی در ارتش آزاد وجود دارند که راضی به سقوط حکومت بشار اسد نیستند چون آنها از این وضعیت بهره برده و چنین وضعی را دوست دارند. آنها تبدیل به شاهزادگان جنگ شده اند، میلیون ها دلار خرج کرده و در قلعه ها زندگی کرده و ماشین هایی همراه با محافظ سوار می شوند.

محل اصلی استقرار فرماندهان ارتش آزاد شهر انتاکیه در مرز ترکیه و سوریه است. اغلب کافه های این شهر از زمان آغاز بحران سوریه تبدیل به مکان هایی برای جلسات فرماندهان ارتش آزاد شده اند . هر چند در این جلسات نقشه هایی از درگیری های در حال انجام در سوریه ارائه می شود، اما توجه اصلی این فرماندهان به منافعی است که از ادامه بحران سوریه عاید آنها می شود.

بر همین اساس هم اکنون 85 درصد از اعضای ارتش آزاد به امر قاچاق و اخاذی رو آورده اند و دیگر توجه چندانی به تحولات داخلی سوریه نشان نمی دهند. اما این افراد فقط از این طریق کسب درآمد نمی کنند بلکه آنها از نبردهایی که اغلب خود نقشی در آن ندارند تصویر تهیه کرده و با ارسال این تصاویر برای حامیان خارجی خود از آنها تقاضای کمک می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  48