تقویت کاهش قیمت طلا در ماه های آینده

موسسه مالی سیتیکس فیوچرز اعلام کرد با توجه به تحولات اقتصادی آمریکا احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در ماه های آینده وجود دارد و این احتمال تقویت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بلومبرگ؛ قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر نگرانی از متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا کاهش یافته و به نظر می رسد با بهبود نسبی شرایط اقتصادی آمریکا در ماه های جاری نیز فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد خواهد شد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه نوامبر 5.3 درصد کاهش یافت که این میزان کاهش از ماه جولای بی سابقه بوده است. نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر 183 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه اکتبر به 204 هزار فرصت شغلی رسیده بود.
وانگ ژیائولی استراتژیست سرمایه گذاری موسسه سیتیکس فیوچرز در این باره تاکید کرد، تا زمانی که آمارهای اقتصادی نشانگر بهبود وضعیت آمریکا باشد احتمال متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو بیشتر شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.
نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی همچنین نشان می دهد که فدرال رزرو در نشست مارس 2014 میلادی محرک پولی خود را به کمتر از 70 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.
آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است 17 و 18 دسامبر برگزار شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  38