ثابت ماندن قیمت شیر با تحویل علوفه ارزان

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: در جلسه امروز کارگروه تخصصی ستاد تظیم بازار مقرر شد با تسویه نهاده‌های معوقه دامداران به قیمت‌های مصوب سال گذشته و ادامه این روند، قیمت شیر در سال جاری ثابت بماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سعید سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی دامداران که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده اتحادیه مرکزی دامداران با شرکت پشتیبانی امور دام باید به ازای تحویل هر کیلوگرم شیرخام به شرکت‌های لبنی نهاده‌های مورد نیاز خود را به قیمت‌های مصوب دریافت کنند تاکنون علوفه‌ای از این شرکت دریافت نکرده‌اند اما محصول خود را به همان قیمت های گذشته تحویل داده اند.

وی افزود: در جلسه امروز مصوب شد تا دامدارانی که در سه ماهه پایانی سال 91 شیر تولیدی واحدهای خود را تحویل داده بودند و به تایید سازمان صنعت و معدن استان مورد نظر رسیده است بتوانند سهمیه خود را دریافت کنند. همچنین آنهایی که از اول امسال تا پایان خرداد ماه شیر تحویل داده اند نیز می توانند سهمیه نهاده های خود را بر اساس تفاهمنامه منعقد شده سال گذشته دریافت کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: همچنین دامدارانی که از اول تیر ماه تا اول مهرماه امسال شیر را به شرکت های لبنی تحویل داده اند اگر قرارداد آنها ثبت شده باشد و به تایید صنعت و معدن استان رسیده باشد می تواننند نهاده های خود را به قیمت جو کیلویی 650 تومان ذرت کیلویی 700 تومان، کنجاله سویا کیلویی 1050 تومان و سبوس کیلویی 250 تومان از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل بگیرند.

سلطانی گفت: دامدارانی که از اول مهر ماه تاکنون شیر را به شرکت‌های صنایع لبنی تحویل داده‌اند نیز مشمول این مصوبه می‌شوند اما باید منتظر باشند تا مابه‌التفاوت هزینه‌های تمام شده مصوب در تفاهم نامه امسال با هزینه‌هایی که پس از حذف ارز مرجع از واردات علوفه بر روند تولید آن‌ها مترتب شده بود در قالب اعتبار جبران شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مخالفت رییس جمهور با حذف ارز مرجع و مصوبه امروز کارگروه تخصصی ستاد تنظیم بازار قیمت شیر با جبران مابه‌التفاوت هزینه‌های افزایش یافته دامداران تغییر نمی‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −  73  =