کودکان امروز کمتر از والدین خود آمادگی جسمانی دارند

تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که در هر دوره 5 درصد از آمادگی قلبی – عروقی کودکان کاسته می‌شود و این امر به دلیل ورزش نکردن و عدم تحرک در کودکان است که باعث چاقی مفرط و اضافه وزن در آن‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا طبق مطالعات گسترده‌ای که در یک جلسه علمی در آمریکا مطرح شد، در تمام دنیا، بسیاری از کودکان نمی‌توانند به اندازه والدین خود در دوران کودکی سریع بدوند یا مسیری طولانی‌را مانند آن‌ها طی کنند.

این مطالعات نشان داد که کودکان امروز 15 درصد کمتر از والدین خود در سن آن‌ها، آمادگی جسمانی – هوازی دارند. در آمریکا بین سال‌های 1970 تا 2000 ، 6 درصد از استقامت قلبی – عروقی کودکان کاسته شده است.

دکتر تامکینسون می‌گوید: راه‌های زیادی برای جوانان وجود دارد تا آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند مثلا وزنه بزنند و قدرت خود را افزایش دهند تا ژیمناستیک کار کنند و انعطاف‌پذیری را بالا ببرند. اما بالا بردن آمادگی قلبی و عروقی به این سادگی نیست. این فاکتور به سلامت کودکان و جوانان بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین آمادگی‌های جسمانی که هر فرد باید داشته باشد، آمادگی قلبی و عروقی است که به او این امکان را می‌دهد تا با شدت زیاد و به مدت طولانی ورزش کند برای مثال دوی استقامت انجام دهد.

بعد از تجزیه و تحلیل کودکان به مدت 46 سال، محققان دریافتند که در هر دهه حدود 5 درصد از استقامت و آمادگی قلبی – عروقی کودکان کاسته می‌شود.

انجمن آمریکایی قلب، 50 تحقیق مختلف درباره آمادگی جسمانی برای دویدن را بین سال‌های 1964 تا 2010 تجزیه و تحلیل کرده است. این تحقیقات بر روی 25 میلیون کودک بین 9 تا 17 سال انجام شده. در این بررسی‌ها توانایی کودکان در دویدن یعنی بالاترین سرعت آن‌ها و بیشترین مسافتی که می‌توانستند طی کنند، اندازه گیری شد.

در این زمینه تفاوت‌هایی بین پسران و دختران وجود داشت همچنین فاکتورهایی از جمله سن و ملیت نیز تاثیرگذار بودند.

دکتر تامکینسون معتقد است که مسائل اجتماعی، اخلاقی، فیزیکی، روحی روانی و فیزیولوژیک در ک اهش آمادگی قلبی عروقی کودکان طی دهه‌های گذشته، تاثیرگذار بوده‌اند.

همچنین کاهش آمادگی قلبی عروقی باعث افزایش چاقی مفرط و بالا رفتن شاخص جرم بدن در کودکان شده است.

دکتر تامکینسون می‌گوید: 30 تا 60 درصد از کاهش توانایی در دوی استقامت به دلیل افزایش چاقی در کودکان است. برای بالا بردن آمادگی قلبی – عروقی کودکان باید حداقل 60 دقیقه در روز ورزش کنند و فعالیت‌هایی همچون دوچرخه‌سواری، شنا و دویدن انجام دهند.

مطالعاتی که اخیرا در مجله پزشکی BMC منتشر شد نشان می‌دهد که کودکان باید حداقل 80 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشند و 20 دقیقه از این فعالیت باید شدید باشد تا در آینده دچار مشکلات قلبی – عروقی نشوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1