امنیت بر مرز بین‌المللی مهران حاکم است

حجت‌الله نصیری‌پور فرماندار مهران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق تردد انفرادی به مناسبت اربعین حسینی در مرز مهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس فرماندار مهران ادامه داد: مردم کشورمان و علاقه‌مندان سفر به عتبات عالیات می‌توانند با داشتن گذرنامه و ویزا از مرز مهران به کشور عراق به صورت تردد انفرادی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این روند از امروز تا ششم دیماه امسال در مرز مهران محقق و اجرایی خواهد شد و مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: پیش از این تردد از مرز مهران تنها به صورت کاروانی میسر بود که با تدابیر اندیشیده شده این مهم یعنی تردد انفرادی در مرز مهران و سفر به عتبات محقق شد.

نصیری‌پور تصریح کرد: خروجی بین‌المللی مهران از سال 82 دوباره بازگشایی شده و از همان زمان تاکنون میلیون‌ها زائر از این خروجی تردد کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با رایزنی و توافق‌های صورت گرفته با مسئولان کشور عراق اکنون روزانه زائران در قالب کاروان‌های زیارتی و تردد انفرادی به کشور عراق سفر می‌کنند.

نصیری‌پور تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرز بین‌المللی مهران بدون هیچ مشکلی و در امنیت و آرامش جریان دارد.

وی اضافه کرد: امنیت حاکم بر مرز بین‌المللی مهران در جنوب استان ایلام به واسطه تدابیر اندیشیده شده مسئولان ایرانی است.

وی همچنین به اشتراک مذهب و فرهنگ مردم دو طرف مرز ایران اسلامی و عراق اشاره کرد و افزود: این عوامل نیز در برقراری امنیت در این خروجی بسیار موثر است.

خروجی بین‌المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.

این مرز پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده و اکنون مورد استقبال زوار و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1