پیش‌بینی درآمد ۱۳ هزار میلیارد ریالی از صنعت بیمه کشور

قسمتی از درآمدهای بودجه کشور حاصل از « مالیات‌ها، کمک‌های اجتماعی، مالکیت دولت ، فروش کالاها وخدمات، جرایم و خسارات و درآمدهای متفرقه » است و بخش مهمی از این درآمدها را بیمه تحت عنوان درآمدهای ناشی از کمک‌های اجتماعی برعهده دارد که در بودجه سال 93 این رقم 13هزار میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا از مبلغ دو میلیون و 187 هزار و 998 میلیارد ریال پیش بینی شده برای درآمدهای کشور مبلغ 13 هزار میلیارد ریال اختصاص به بخش بیمه دارد.

 

بر اساس جدول شماره دو لایحه بودجه سال 93، درآمدهای ناشی از کمک‌های اجتماعی شامل بیمه می‌شود که این بخش به بیمه مرکزی،‌ پژوهشکده بیمه و بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه‌ای دولتی اختصاص دارد.

 

بر اساس این گزارش 800 میلیارد ریال بیمه مرکزی از محل درآمدهای عمومی و 1500 میلیارد ریال نیز شرکت سهامی بیمه ایران از محل درامدهای عمومی برای بخش درآمدهای بودجه سال 93 پیش بینی شده است.

طبق این لایحه 13 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از بیمه شخص ثالث کسب خواهد شد که این مبلغ از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی شرکتهای بیمه‌ای بابت هزینه در امور منجر به کاهش تصادفات پیش‌بینی شده است.

 

سال گذشته در لایحه بودجه 92 میزان درآمد از بیمه مرکزی 550 میلیارد ریال و از شرکت بیمه ایران یک هزار و 400میلیارد ریال پیش بینی شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =