جزئیات ارتباط بابک زنجانی و بزرگراه طبقاتی صدر

معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان جزئیات ارتباط بابک زنجانی و بزرگراه طبقاتی صدر از افزایش 15 تا 20 درصدی بودجه سال 93 شهرداری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، حسین پورزرندی در نشست خبری به بیان جزئیاتی درباره پروژه ایران زمین و بابک زنجانی پرداخت و اظهار داشت: اظهار نظر بدون سند گناه است و باید بر اساس مستندات سخن بگوییم. واقعیت این است که هیچگونه تهاتری بین پروژه ایران زمین و پروژه بزرگراه طبقاتی صدر وجود نداشته است.

وی با بیان این که اگر کسی گوشه‌ کاغذ در خصوص این تفاهمنامه بیاورد بنده از شهرداری خداحافظی کرده و  از معاونت مالی و اداری می‌روم، ادامه داد: بابک زنجانی برای پروژه ایران زمین تقاضای پروانه کرده بود و مانند روال عادی دریافت عوارض 30 درصد به صورت نقد و الباقی طی 36 مه به صورت اقساط دریافت شد.

معاون مالی و اداری شهردار تهران تصریح کرد: بابک زنجانی در همین زمان برای پیمانکار پل صدر به خاطر بانکی که در مالزی داشت ال سی باز کرده و ماشین آلات مورد نیاز این پروژه را وارد کرد که رقم آن 40 میلیون دلار بوده است. پس از آن که موعد چک‌های وی در منطقه 2 می‌رسد اعلام می‌کند چرا که وی از شهرداری طلبکار است فعلاً چک‌هایش را وصول نکنیم هر چند مبلغ بدهی وی در ایران زمین بیش‌تر از طلبش بوده است.

وی با بیان این که اگر می‌خواهید سخنانی خلاف واقع بیان کنید و درباره آن سندی ندارید، پیش از آن تحقیق کنید؛  بنده اعلام آمادگی می‌کنم که گروهی از خبرنگاران و اعضای شورای این موضوع را بررسی کنند و این بحث‌ها را با بگویم، نگویم پیش نبرید، گفت: در حال حاضر موردی که ما اختلاف داریم آن است که وی می‌گویند نرخ ارز را از زمان قرارداد محاسبه، و ما اعلام می‌کنیم نرخ ارز از زمان گشایش ال سی مشخص می‌شود.

پورزندی درباره سخنان یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر هزینه 40 میلیاردی پروژه خیابان 17 شهریور نیز اظهار داشت:  نمی‌دانم هزینه تمام شده این خیابان به طور دقیق چه میزان است ولی می‌توانم از روی هوا نیز حرف بزنم. برخی از اعضای شورا در گذشته می‌گفتند بحث پیاده‌راه مطرح نبوده و با ساماندهی میدان موافق بودند برخی نیز با پروژه مشکلی نداشتند اما ما مستندات و محل تأمین منابع آن را به طور کامل منتشر خواهیم کرد.

معاون مالی و اداری شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 15 تا 20 درصدی بودجه سال 93 شهرداری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم درآمدهای پایدار در بودجه سال 93 افزایش یابد.

وی افزود: مهلت دریافت عوارض نوسازی و پسماند از 15 آذر تا 5 دی تمدید شد این در حالی است که 2 میلیون و 700 پاکت در سطح شهر توزیع شده که تنها افزایش آن در دفترچه معاملاتی ملک است. شهرداری 700 میلیارد تومان از شهروندان بابت عوارض طلبکار است که هیچ ضمانت اجرایی برای دریافت آن وجود ندارد اما تشویق هایی مانند ارائه جوایز خوش حساب‌ها توانسته در پرداخت بیشتر عوارض موثر باشد.

معاون مالی اداری شهرداری تهران به تصویب متمم بودجه 92 توسط شورای شهر اشاره کرد و گفت: 80 درصد متمم برای پروژه‌های عمرانی و تنها 20 درصد برای نگهداشت و هزینه‌های جاری اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بودجه مترو به 350 میلیارد تومان در متمم افزایش داشته است، تصریح کرد: مترو با 200-300 میلیارد تومان به جایی نمی‌رسد و باید در این بخش از فاینانس استفاده شود در حال حاضر قرار است از اعتباری که در متمم پیش بینی شده برای گشایش ال سی در خط 7 و 3 استفاده شود. خط 7 و 6 هر گدام 770 میلیون یورو فاینانس دارد که دولت نیز با آن موافقت کرده است همچنین یک میلیارد یورو فاینانس خط 6 است که در مراحل تصویب دولت قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =