مهم ترین برنامه ۱۰۰ روزه دوم افزایش سرمایه بانکهاست

معاون وزیر اقتصاد:

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : در 100 روز آینده یکی از مهم ترین برنامه های در دستور کار ، افزایش سرمایه بانکهاست که با تعامل بانک مرکزی پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شاپور محمدی به واحد خبر افزود: همچنین عملیاتی سازی معاملات سهام عدالت و آزادسازی این سهام در این مدت برنامه ریزی شده است.

وی گفت : در این مدت مرحله نخست افزایش سرمایه بیمه ها و نهادهای مالی نیز پیگیری می شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت : گرایش منطقی در معاملات بازار سرمایه در 100 روز آینده از دیگر مواردی است که دقت بیشتری بر آن می شود و تامین مالی از طریق بازار سرمایه مورد توجه خواهد بود.

وی افزود : اینها در کنار سیاست های مالیاتی و سیاست های طرف عرضه است که در شورای گفتگو دنبال می شود. وی گفت : بحث های تثبیت اقتصادی ، مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار نیز در 100 روز آینده در برنامه ماست.

محمدی با اشاره به نشست اخیر وزیر اقتصاد با اقتصاددانان گفت :‌نظر کارشناسان بر این بوده که تامین فضای اقتصادی بااطمینان و امن برای سرمایه گذاری ضروری است.

وی افزود : آنان کاهش تورم را از اهداف ضروری برای هر اقتصادی می دانند. وی گفت : اقتصاددانان با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار پیشنهادهایی در باره سیاست های غیرمتعارف پولی داشتند که در جلسات بعدی مطرح و بررسی بیشتر می شود.

محمدی افزود : سیاست هایی که وزیر اقتصاد مطرح کرد مورد تایید بیشتر اقتصاددانان بود و اعتقاد داشتند در کنار سیاست هایی پولی و مالی باید به سیاست های طرف عرضه هم توجه شود.

وی گفت : قرار شد در جلسات بعدی محورها به صورت جداگانه بررسی و پیشنهادها ارائه شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄    =  4