در ایران یک نفر کار می کند ۷.۳ نفر می خورند

جانشین معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس آمارهای موجود در ایران به ازاء هر 7/3 نفر جمعیت یک نفر شاغل است.یعنی اینکه در ایران به طور متوسط یک نفر کار می کند 7.3 نفر می خورند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،
ˈمحمود عسگری آزادˈ روز پنجشنبه در ˈهمایش ملی مدیریت کیفیت خدمات شهریˈ در مشهد افزود: این در حالی است که ایران سرشار از منابع خدادادی برای بهره گیری مطلوب از آنها در جهت ایجاد فرصتهای شغلی است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ می توان از فرصتهای مطلوب در کشور برای اشتغال همه اقشار جامعه بهره گرفت.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: چین که به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان مطرح است به ازاء هر

7/1 نفر یک نفر شاغل دارد زیرا همه امور در حوزه کشاورزی و صنعت در آن کشور به بخش خصوصی و در واقع مردم واگذار شده و شهروندان در عرصه سیاست و اجتماع با دولت همکاری دارند.

وی گفت: واگذاری امور مختلف به ویژه در حوزه های اقتصادی و کشاورزی باعث تزریق سرمایه و اشتغال برای مردم می شود و میزان بیکاری کاهش می یابد.

او ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در حوزه های سیاسی و اجتماعی راه توسعه را آسان می سازد.

وی افزود: بر اساس یکی از دیدگاهها و مبانی نظری باید همه امور و نقشهای اداره یک کشور بطور ذاتی وظایف حاکمیت باشد و هر آنچه که توسط دولت قابل انجام نباشد باید به بخش خصوصی واگذار گردد.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی نهاد ریاست جمهوری گفت: فرهنگ سازی در هر عرصه ای نیازمند مشارکت مردم است زیرا مردم هم مشکل را می دانند و هم راه حل برای آن ارائه می دهند به ویژه در بخش خدمات شهری و ساماندهی امور شهری می توان از ظرفیت مردم بهره مطلوب گرفت.

عسگری آزاد افزود: باید نقش حاکمیت و مردم را در جهت پیشرفت به خوبی تعریف کرد زیرا در صورت تحقق این امر زمینه رقابت بین افراد و گروههای مختلف فراهم شده و کشور مسیر پیشرفت را طی می کند.

وی گفت: توسعه کشور بر عهده مردم است و حاکمیت تنها موظف به راهبری و سیاستگذاری امور می باشد لذا باید زمینه را برای مشارکت مردم مهیا کند.

او افزود: اگر سه بخش سیاستگذاری، اجرا و نظارت در هر برنامه مورد توجه قرار گیرد بدون شک فسادی وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: کیفیت در هر بخش چه تولید یا ارائه خدمات با نصیحت کردن و ارشاد محقق نمی شود بلکه در فضای رقابتی شاخص کیفیت ارتقاء خواهد یافت.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر در مدیریت شهری توانستیم فضای رقابتی حاکم کنیم خدمات شهری کیفی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −    =  92