۱۳ دستاورد جدید ایران

همزمان با آغاز هفته پژوهش، از 12 محصول بومی فناورانه در حوزه سایبری رونمایی شد و دومین موجود زنده توسط دانشمندان فضایی کشورمان با کاوشگر پژوهش و با موفقیت به فضا پرتاب شد.

اقدامی که موجب شد رییس جمهور در پیامی موفقیت دانشمندان فضایی کشور برای پرتاب دومین میمون فضانورد با نام فرگام به فضا و بازیابی سالم آن را در پیامی تبریک بگوید.

نخستین بار یازدهم بهمن ماه سال 91 نخستین محموله زیستی حامل موجود زنده با کاوشگر پیشگام به فضا پرتاب شد و این موفقیت توانست ایران را در زمره 15 کشور نخست دنیا در زمینه این موفقیت فضایی جای دهد. روز گذشته هم کپسول زیستی کاوشگر "پژوهش" حامل میمونی تحت عنوان " فرگام" و با سوخت گاز مایع به فضا پرتاب شد که این موجود زنده نیز با موفقیت توانست ماموریت خود را به اتمام برساند.

با موفقیت ایران در اعزام موجود زنده 5 کیلویی به فضا و در ارتفاع 120 کیلومتری، پروژه جدیدی برای اعزام «فضاپیمای زیرمداری حامل موجود زنده با وزن بیشتر» در دستور کار دانشمندان فضایی کشورمان قرار گرفت. پروژه ای که دکتر محمد ابراهیمی – رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران می گوید: پروژه جدید براساس زمان بندی های انجام شده حداکثر تا پایان سال 93 اجرایی می شود.

 همچنین در مراسمی که با حضور وزیر دفاع از 12 محصول فناورانه سایبری رونمایی شد.«ضد بدافزار پادویش»، «تلفن همراه امن»،مسیریاب بومی»، «سامانه کنترل صنعتی بومی» و«سیستم انتقال نوری مخابرات» برخی از محصولات معرفی شده در این مراسم است.

«ضد بدافزار پادویش» محصولی است که قادر است امنیت رایانه‌های شخصی و سازمانی را در مقابل انواع ویروس‌های مهاجم برقرار و تأمین کند. همچنین «تلفن همراه امن» از دیگر محصولاتی است که سردار دهقان وزیر دفاع روز گذشته در تشریح آن گفت: این محصول می‌تواند با ایجاد امنیت کامل و پایدار جلوی هرگونه مخاطره امنیتی و شنود را بگیرد.

«سامانه تشخیص تهدیدات سایبری»، «مرکز عملیات امنیت»، «دیواره آتش پرسرعت و با ظرفیت بالا» و«دیواره آتش نرم‌افزارهای کاربردی» چهار محصول دیگر در حوزه امنیت شبکه است که با حضور وزیر دفاع رونمایی شد و قابلیت حفاظت از شبکه‌های سازمانی را در مقابله با تهدیدات هکرها و عملیات نفوذ فراهم می‌کند.

وزیر دفاع  همچنین  در ادامه با اشاره به دو دستاورد دیگر رونمایی شده شامل «مسیریاب بومی» و «سیستم انتقال نوری مخابرات» که توسط دو شرکت دانش‌بنیان و فناور کشورمان طراحی و ساخته شده است، افزود: طراحی و ساخت این دو محصول، چشم‌انداز امیدبخشی را در رسیدن به زیرساخت‌های بومی و امن ترسیم می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42