مشکلات لثه تان را با روش های زیر در منزل درمان کنید

درمان بیماری لثه درمنزل هم امکان پذیر است، شما می توانید مشکلات لثه ای مختلف مانند التهاب لثه، عفونت لثه و مشکلات متعدد دیگر را درخانه درمان کنید. آگاهی از این چیزهای ساده به شما کمک خواهد کرد تا بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت کنید.

سایت wikihow نوشت:

با توجه به آکادمی دندانپزشکی عمومی (AGD)، یک رابطه بین استرس و سلامت دندان شما وجود دارد. افراد تحت استرس سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیشتر درمعرض خطر بیماری لثه هستند و آنها را بیشتر در معرض ابتلا به عفونت لثه می سازد.

استفاده از نمک دریایی

مقداری نمک دریایی را در آب گرم حل کنید و به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید و بعد ان را بیرون بریزید و در روز دوبار مسواک بزنید.

 

چای کیسه ای

چای کیسه ای را در آب جوش بگذارید و بعد از چند ثانیه بیرون بیارید و بعد از سرد شدن، چای کیسه ای سرد شده را روی لثه بگذارید و برای 4 تا 5 دقیقه روی لثه بگذارید .اسید تانیک در کیسه چای می تواند  به طور موثرعفونت را از بین ببرد.

گذاشتن کیسه به طور مستقیم روی لثه موثرتر از نوشیدن چای است. به علاوه نوشیدن زیاد چای باعث زردی دندان و خرابی دندان ها می شود.

 

استفاده از عسل

عسل یک ضد باکتری طبیعی است و خواص ضد عفونی کنندگی دارد، بنابراین شما می توانید ازآن به عنوان یک  روش درمان برای عفونت لثه به کار ببرید. هنگامی که دندان های خود را مسواک می زنید مقدار کمی از عسل را در قسمت های آسیب دیده لثه بمالید.

 

آب آلبالو بنوشید

آب آلبالو می تواند از چسبیدن باکتری به دندان جلوگیری کند، بنابراین سعی کنید درصورت امکان آّب آلبالو بنوشید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  63