فیلم: معرفی شاپرک به خانواده ها

در سلسله برنامه های گسترش فرهنگ صحيح پرداخت مطرح شد:

یکی از امکاناتی که در سایه توسعه بانکداری الکترونیک ایجاد شده شبکه پرداخت کارتی(شاپرک) است که این شبکه به منظور ایجاد یکنواختی در بازار کسب وکار و ایجاد تعادل مناسب بین دارندگان کارت ورخریداران و فروشندگان ایجاد شده است و کمک می کند تا استانداردهای یکنواختی در کل شبکه بانکی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در بخش چهارم از  سلسله برنامه های ده قسمتی که توسط شرکت شاپرک در راستای توسعه فرهنگ صحیح استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و پرداخت  الکترونیک در جامعه تهیه شده و از شبکه یک سیما در برنامه سیمای خانواده در روزهای زوج هفته بین ساعت  13 تا 14روی آنتن می رود ، به استانداردسازی و یکپارچه ساز ی خدمات پرداخت الکترونیک پرداخته شده است.

در این راستا نسترن اسماعیلی ، کارشناس بانکداری الکترونیک ، عنوان کرد: یکی از امکاناتی که در سایه توسعه  بانکداری الکترونیک ایجاد شده شبکه پرداخت کارتی است که این شبکه به منظور ایجاد یکنواختی در بازار کسب وکار وایجاد تعادل مناسب بین دارندگان کارت وخریداران و فروشندگان ایجاد شده است و کمک می کند استانداردهای یکنواختی در کل شبکه بانکی ایجاد شود.

این کارشناس بانکداری الکترونیک با بیان اینکه استانداردهای شبکه الکترونیک کارتی (شاپرک) به سه قسمت فنی ، عملیاتی و کسب وکار تقسیم می شود، عنوان کرد: هر سه مورد کمک می کند که روابط بین دست اندر کاران تنظیم شود وافراد بتوانند در یک شبکه عادلانه به کسب و کار بپردازند ومردم نیز بتوانند به راحتی از امکانات و خدمات پایانه های فروش گاهی ودیگر کانالهای پرداخت مانند موبایل و اینترنت استفاده کنند.

به گفته وی سرعت ، امنیت و آرامش در خدمات پرداخت الکترونیک توسط  شاپرک به واسطه مقررات و استانداردی های که تدوین شده به خوبی ایجاد می شود.

شاپرک و استاندارد سازی

در ادامه این برنامه عبدالرشیدی ، مجری برنامه ، عنوان کرد: در مقطعی در کشورما این تصمیم جدی گرفته شد که نظام بانکداری الکترونیک باید در همه بانکها وهمه پایانه های دریافت ، پرداخت و.. ازیک استاندارد مطمین و پیشرفته واحد برخوردار باشد که پاسخ به نیاز استاندارد سازی و ایجاد تضمین های لازم برای امنیت بالا در نظام بانکداری الکتروینک " شاپرک " است.

به گفته وی "شاپرک"  سامانه ای است که در کشور برای یکسان سازی ، استانداردسازی و استفاده از فناوری های نوین ، مطمین وپیشرفته بانکداری نوین تعریف شده است ؛ بنابراین هر جا نام شاپرک را دیدید می توانید به راحتی از کارت الکترونیک خود استفاده کنید.

در خلال این برنامه در راستای فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از کارت الکترونیکی توصیه هایی صورت گرفت مبنی براینکه به هنگام ورود اطلاعات در درگاه پرداخت اینترنتی بانک به جای استفاده از صفحه کلید و تایپ اطلاعات صرفا از صفحه کلید مجازی که در تمامی در گاهها تعبیه شده است استفاده کنید.

همچنین در ادامه این برنامه تاکید شد به محض دریافت کارت بانک نسبت به یادداشت شماره 16رقمی ان اقدام کنید وبه خاطر داشته باشید که برای مسدود کردن حساب به هنگام سرقت یا مفقودشدن به این شماره نیاز دارید.  

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  ⁄  23  =