سرگرمی جالب دختران مسلمان هندی

تعداد فزاینده‌ای از دختران مسلمان هند در حال پیوستن به برنامه‌های دفاع شخصی هستند تا با امید به بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی بیشتر و امکان استخدام در آینده، مهارت‌های رزمی خود را گسترش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا،‌ مجله اینترنی «دخت ایران» در ادامه نوشت: سیلو چودری، دانش‌آموز کلاس دوم راهنممایی که در برنامه دفاع شخصی در روستای کانودار شرکت می‌کند، می‌گوید: «من فکر می‌کنم هر دختری باید هنرهای دفاع شخصی را یاد بگیرد.»

در مراسم اجرای هنرهای رزمی در روستای مسلمان‌نشین کانودار در باناسکانتا، منطقه‌ای در گجرات، برگزار شد، صدها نفر از دختران در آن شرکت کردند که شور و شوق بی‌حد آنها را برای انجام ورزش و فنون رزمی نشان می‌داد.

در این مراسم، حدود هزار دختر به اجرای حرکات جودو و کاراته پرداختند که جمعیت تماشاگران را به خود خیره کرده بود.

کوشپو پراجاپاتی، یکی از مربیان این برنامه به نام پادکار (مسابقه) می‌گوید: «ما حرکات جذابی را به نمایش گذاشتیم که برای دفاع شخصی بسیار مفید و آسان هستند.»

این برنامه 9 روزه دفاع شخصی توسط آکادمی ورزشی گجرات (GSA) سازمان‌دهی شد و 1082 دختر مدرسه‌ای در آن شرکت کردند.

به دلیل برخی سنت‌های جاری در کشور هند، بسیاری از دختران نسبت به شرکت در برنامه‌های دفاع شخصی بی‌میل بودند.

عصمت چودری، دانش‌آموزی دوم راهنمایی که در این برنامه دفاع شخصی شرکت کرده بود، گفت: «در ابتدا خیلی تردید داشتم، اما این برنامه در مراحل بعدی خیلی جالب شد. شکست دادن یک رقیب خیلی هیجان‌انگیز است.»

پس از موفقیت برنامه 9 روزه دفاع شخصی در روستای کانودار، مربیان آکادمی ورزش گجرات بر این باورند که چنین برنامه‌هایی باید در سایر روستاهای هند نیز برگزار شود.

به گفته پراجاپاتی، «با دیدن واکنش مشتاقانه دختران نسبت به این مراسم، احساس می‌کنیم که چنین برنامه‌هایی باید در روستاهای دیگر کشور نیز برگزار شود.»

سازمان ماهیلا کالا نیدی، یک مؤسسه NGO فعال با شعار «فرزندان دختر را نجات دهیم»، 151 دختر را برای دوره‌های سه ماهه فشرده آموزشی انتخاب خواهد کرد تا فرصتی را برای افزایش و تقویت مهارت‌های دفاعی در اختیار آنها قرار دهد.

راشمی هادا، یکی از اعضای بنیاد ماهیلا کالا نیدی، می‌گوید: «این کار نه تنها در دفاع شخصی به آنها کمک می‌کند، بلکه دختران جویای کار نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

دین مبین اسلام، تمامی فعالیت‌های مفید برای بدن را مجاز شمرده و از انجام فعالیت‌هایی که به نوعی به بدن آسیب می‌رسانند، نهی می‌کند.

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده‌اند: «بدن شما را بر شما حقی است.»

اگر ورزشی که انجام می‌دهیم، عاری از مواردی باشد که در دین منع شده‌اند، در این صورت انجام آنها مفید و مجاز است.

یک مسلمان باید بتواند در برابر خشونت‌ها (که نیاز به قدرت بدنی دارد) از خودش دفاع کند و در صورت لزوم، باید برای جنگیدن در راه خدا آماده باشد.

از همین رو، پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده‌اند: «یک مؤمن قوی نزد خدا از یک مؤمن ضعیف محبوب‌تر است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =