هفت میلیون سهام دار در بورس / زنگ خطر برای مسئولان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هفت میلیون سهام دار در بورس داریم گفت : به هیچ وجه توصیه نمی کنیم افراد منابع مورد نیاز برای زندگی خود را وارد بورس کنند چون اگر ارزش آن کاهش یابد ، جبران آن سخت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هفت میلیون سهام دار در بورس داریم ، گفت: ترکیه با جمعیتی برابر ایران کمتر از یک میلیون نفر سهام دار دارد و در پاکستان با دو برابر جمعیت ایران 400 هزار سهام دار عضو بورس شده است.

ازواحد مرکزی خبر علی صالح آبادی افزود : با ورود سهام عدالت به بورس اوراق بهادار جمعیت سهام داران تا 50 میلیون نفر هم خواهد رسید و باید در زمینه ترویج فرهنگ سهامداری بیشتر تلاش کنیم که خوشبختانه رسانی ملی و شبکه های تخصصی اقتصادی رادیو و تلویزیون برنامه های خوبی دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به افزایش زیاد شاخص ها در سال جاری گفت : علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس باید حتما سرمایه مازاد خود را وارد بورس اوراق بهادار کنند.

وی گفت : به هیچ وجه توصیه نمی کنیم افراد منابع مورد نیاز برای زندگی خود را وارد بورس کنند چون اگر ارزش آن کاهش یابد ، جبران آن سخت خواهد بود.

صالح آبادی همچنین توصیه کرد از مشورت و تحلیل های اقتصادی و منطقی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده شود که شرکت های کارگزاری، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و متخصصان بازار سرمایه خدمات خوبی ارائه می کنند.

وی گفت: سرمایه گذاران باید با افق بلندمدت وارد بازار سهام شوند و در کوتاه مدت نوسان وجود دارد ، در بلندمدت معمولا مولفه های کلان اقتصادی بهبود می یابد و بازار سرمایه نیز در این فضا همگرایی خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  45