عدم دخالت وزارتخانه ظریف در دیدار پرحاشیه

یک منبع آگاه موضوع دخالت وزارت خارجه در برنامه دیدار هیات پارلمان اروپایی با نسرین ستوده و جعفر پناهی را در تهران، تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: یک مقام غیردولتی فعال حقوق بشر، زمان بازدید سوسیالیست های پارلمان اروپا از ایران، قول دیدار هیات پارلمانی اروپا را با این دو نفر داده بود که جمعه 22 آذرماه در سفارت یونان در تهران انجام شد.

پیش از این، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار هیات پارلمانی اروپا با پناهی و ستوده با هماهنگی مجلس نبوده است.

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس نیز 23 آذر در جمع خبرنگاران گفت: دیدار هیات پارلمان اروپا با برخی افراد در جریان سفر به ایران در سفارتخانه های برخی کشورهای اروپایی خارج از عرف دیپلماتیک بود.

وی نیز با تاکید بر این که دیدار با این افراد در برنامه تدارک دیده شده از سوی مجلس قرار نداشت، افزود: این کار بدی بود و اگر پارلمان اروپا دیداری می خواست برگزار کند، باید درخواستی رسمی ارایه می داد، اما سفارتخانه ای که این دیدار را تدارک دید نیز، کار بسیار بدی انجام داد و آنهایی هم که آنجا رفتند کار نامناسبی کردند.

جلالی افزود: قبل از سفر این هیات به ایران، درخواستی به ما داده نشده بود، اما در مقطعی نامه ای به دست ما رسید مبنی بر اینکه در زمان دیدار سوسیالیست های پارلمان اروپا از ایران، قول دیدار با برخی افراد به آنها داده شده است؛ البته این موضوع را ما سه روز قبل از وزارت امور خارجه فهمیدیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =