ارزش بیت کوین ۵۰ درصد سقوط کرد

ارزش پول مجازی موسوم به بیت کوین (Bitcoin) روز چهارشنبه به علت تدابیر محدود کننده جدید در چین حدود پنجاه درصد سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از واحد مرکزی خبر از شبکه یورونیوز، سقوط بی سابقه ارزش بیت کوین به علت تدابیر محدود کننده جدید در چین صورت گرفته است. مهمترین مرکز مبادلات ارزی در چین، با سپرده گذاری یوان برای خرید و فروش بیت کوین مخالفت کرد.
چین خرید بیت کوین را با یوان ممنوع کرده و تصمیم گرفته است برای بیت کوین قوانین کنترلی وضع کند.
بلافاصله پس از آن ، ارزش این پول مجازی سقوط کرد و به پانصد و چهل و شش دلار و چهل و هفت سنت رسید. ارزش بیت کوین سال گذشته حدود چهارده دلار بود اما ارزش آن در چهارم دسامبر 2013 به حدود هزار و صد و چهل و هفت دلار رسیده بود.
از آنجا که چین بزرگترین بازار مصرف بیت کوین است این تصمیم، در سقوط ارزش این پول تاثیر زیادی داشت. اگر امکان خرید بیت کوین با یوان به کلی از بین برود، همه مبادلات بیت کوین در چین بی اعتبار خواهد شد.
از آنجا که منبع این پول مشخص نیست، نگرانیها برای استفاده از آن نیز افزایش یافته است.
کمیسیون اروپا چندی پیش درمورد استفاده از بیت کوین هشدار داده و اعلام کرده بود دارایی مشتریان این پول دیجیتال در معرض خطر است. این درحالی است که دستگاههای خودپرداز این پول مجازی رو به افزایش است. در ماه اکتبر اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در جهان در شهر ونکوور کانادا راه اندازی شد، اتفاقی که هفته آینده در هلسینکی پایتخت فنلاند روی خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  3