چرا بورس روند کاهشی به خود گرفت

شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه تحت تاثیر یک خبر منفی قرار گرفت و با روند نزولی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شاخص بورس تهران در حالی امروز از استراحت یک روزه برگشته و با افزایش بیش از 400 واحدی مواجه شده بود که در پایان زمان معاملات انتشار یک خبر منفی، بورس را تحت تاثیر قرار داد و موجب افت روند صعودی بورس شد.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که در معاملات امروز تا کانال 88 هزار و 163 واحد افزایش یافته بود، در یک ساعت پایانی معاملات و با انتشار خبر منفی در صنعت پتروشیمی روند نزولی به خود گرفت و دوباره به کانال 87 هزار واحدی برگشت.

انتشار خبری تحت عنوان ارسال لایحه افزایش پنج برابری قیمت خوراک گاز صنعت پتروشیمی به مجلس موجب شد تا بازار به این خبر واکنش شدیدی نشان داده و شاهد افزایش عرضه بر تمامی نمادهای گروه پتروشیمی شود.

به این ترتیب در ساعات پایانی معاملات امروز فشار فروش بر گروه پتروشیمی ابعادی گسترده تری به خود گرفت و شرکتهای تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، غدیر و پتروشیمی فناوران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،فولاد مبارکه،مخابرات،نفت و گاز پارسیان،غدیر،تاپیکو،پتروشیمی پردیس و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر را در روند نزولی بورس گذاشته و شرکتهای نفت بهران،بانک ملت،پارسیان،ملی مس،اقتصاد نوین،بانک تجارت و ایران خودرو مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی به رشد 80 واحدی رضایت داد و به کانال 87 هزار و 726 واحد رسید.

در بازار امروز شرکتهای پتروشیمی روند منفی به خود گرفته و گروه فلزی،کاشی و سرامیک و شرکتهای خودرویی با روند مثبت مواجه شدند.

در مجموع در بازار امروز بیش از هزار و 367 میلیارد سهم به ارزش 565 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 429 هزار میلیارد تومان رسید./ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  15