آزادی یکی از قدیمی ترین مخالفان پوتین

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه حکم عفو و آزادی ˈمیخاییل خادارکوفسکیˈ رییس سابق شرکت نفتی ˈیوکاسˈ و از مخالفان خود را پس از یک دهه حبس صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا حکم رییس جمهوری روسیه روز جمعه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد که مطابق آن امروز میخاییل خادارکوفسکی از زندان آزاد می شود.

رییس جمهوری روسیه در حکم خود نوشته است: با پیروی از اصول انسانی دستور عفو میخاییل خادارکوفسکی از زندان را صادر می کنم.

وی افزود: این حکم از زمان امضای آن اعتبار اجرایی می یابد.

ˈوادیم کلیووگانتˈ وکیل خادارکوفسکی امروز به خبرنگاران گفت: بر اساس حکم رییس جمهوری روسیه، خادارکوفسکی امروز از زندان آزاد می شود.

وی در باره برنامه های آتی خادارکوفسکی ابراز بی اطلاعی کرد و به گفتن این نکته بسنده کرد که محل سکونت وی مسکو ثبت شده است.

طبق قانون جدید روسیه 25 هزار زندانی روس به مناسبت بیستمین سالروز تصویب قانون اساسی این کشور آزاد می شوند.

خادارکوفسکی چندی پیش به جرم خود اعتراف و از رییس جمهوری روسیه درخواست عفو کرده بود.

رییس سابق شرکت نفتی یوکاس که از سرمایه داران مخالف پوتین است و قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه سال 2004 را داشت، به اتهام اختلاس دستگیر و به هشت سال زندان محکوم شده بود.

شرکت نفت یوکاس که تا سال 2004 و زمان انحلال حدود 30 میلیارد دلار سرمایه و دارایی داشت، به دنبال محکومیت خادارکوفسکی با حکم دادگاه منحل شد و بخشی از دارایی های آن برای پرداخت بدهی ها و خسارات به سهامداران آن اختصاص یافت.

خادارکوفسکی از رقبای سیاسی ولادیمیر پوتین محسوب می شد و به عقیده برخی از کارشناسان به همین دلیل مورد غضب قرار گرفت.

پوتین خادارکوفسکی را یک دزد معرفی کرده و گفته بود: خادارکوفسکی از سوی دادگاه به اختلاس مالی و کلاهبرداری متهم شده است و به عنوان یک دزد باید محکومیت خود را طی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  77  =  82