قیمت طلا تا پایان ۲۰۱۴ به ۱۰۵۰ دلار می‌رسد

درحالی که گلدمن ساکس قیمت طلا در پایان 2014 را 1050 دلار پیش بینی کرده، برخی تحلیلگران با اشاره به افت شدید قیمت‌ها طی امسال و این که قیمت طلا در گذشته به مدت طولانی کاهشی نبوده است از احتمال رشد قیمت فلز زرد در سال آینده خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی مانی نیوز، احساس غالب در بازار طلا مبنی بر پیش بینی کاهش قیمت می تواند موجب برعکس شدن روند نزولی قیمت و افزایش آن در سال آینده شود.
جورج گرو، استراتژیست بازار طلا در این باره گفت: «سال آینده می تواند سالی همراه با یک تصویر کاملا متفاوت برای طلا باشد.»
در حالی که حس حاکم بر بازار در حال تغییر جهت است و عوامل فنی شاهد بهبود نسبی می باشد، گرو اظهار داشت: «من در ماه گذشته با هر تحلیلگری که دیده ام یا صحبت کرده ام به دلیل عملکرد قیمت ها، پیش بینی کاهش را داشته است. حجم زیادی سرمایه از بازار طلا خارج شده و روانه بازار بورس شده است.»
وی افزود: «تورم زیادی وجود نداشته است تا موجب شود سرمایه گذاران طلا با پایین آمدن قیمت ها رو به خرید بیشتر بیاورند. اما من معتقدم ما می توانیم در سال آینده تا حدی شاهد افزایش مجدد قیمت طلا باشیم، زیرا نبود تورم می تواند ناامید کننده باشد.»
مارک داو، دیگر تحلیلگر بازار طلا نیز با احتمال افزایش قیمت طلا موافق است.
به دلیل کاهش 26 درصدی قیمت طلا تا اینجای سال 2013، بازارهای بورس جذابیت بیشتری را برای سرمایه گذاران داشته اند.
وی در این باره گفت: «اگر شما به احساس حاکم بر بازار و قیمت ها نگاه کنید می توان گفت که در حال حاضر قیمت طلا در سطح بسیار پایینی قرار دارد که ما مدت های بسیار بسیار طولانی شاهد چنین وضعیتی نبوده ایم.»
اما با این وجود، همه تحلیلگران به بازار فلزات گرانبها اعتقاد ندارند.
گلدمن ساکس معتقد است، با وجود بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا، کالاهایی مانند طلا، سنگ آهن، کنجاله سویا و مس احتمالا سال آینده شاهد کاهش 15 درصدی قیمت خواهند بود.
گلدمن ساکس قیمت طلا در پایان سال آینده میلادی را 1050 دلار پیش بینی کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  82  =  84