مشکلات بخشنامه ال‌سی ۳۰درصدی حل شد/ بانک‌ها قاعدتاً باید بخشنامه را اجرا کنند

مدیرعامل بانک توسعه صادرات :

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تأکید بر اینکه مشکلات بخشنامه ال‌سی 30درصدی حل شده است، به ضرورت اجرای این بخشنامه در سیستم بانکی اشاره کرد و گفت:‌ بانک مرکزی و دولت باید تلاش کنند تا پول‌های برداشتی به حساب بانک‌ها برگردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بهمن وکیلی در گفت‌وگو باتسنیم درباره وضعیت اجرای بخشنامه ال‌سی 30درصدی در سیستم بانکی اظهار داشت: در صورتی که بانک کارگزار خارجی ال‌سی‌ها را قبول کند بانک‌های ایرانی نسبت به گشایش ال‌سی 30درصدی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در اجرای بخشنامه ال‌سی 30درصدی در نظام بانکی وجود ندارد، گفت: در گذشته تعدادی از بندهای بخشنامه دارای ایراداتی بود که توسط بانک مرکزی رفع شد و هم اکنون بانک‌ها قاعدتاً نباید مشکلی در اجرای این بخشنامه داشته باشند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همین ارتباط تأکید کرد: ممکن است برخی از بانک‌های داخلی مشکلی در گشایش ال‌سی 30درصدی نداشته باشند و این اقدام را انجام دهند اما بانک کارگزار خارجی این ال‌سی‌ها را قبول نکند، کما اینکه الآن هم این مشکل برای ال‌سی وجود دارد.

وکیلی درباره گزارش بانک مرکزی از اقدامات انجام شده برای بازگرداندن پول‌های برداشتی از حساب بانک‌ها نیز گفت: بانک مرکزی قول داده است که ترتیبی را اتخاذ کند تا پول‌های برداشتی از حساب بانک‌ها بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه پول‌های برداشتی از حساب بانک‌ها به خزانه رفته و هزینه شده است، تصریح کرد: بر همین اساس بانک مرکزی نمی‌تواند به‌سرعت این پول‌ها را برگرداند، از همین رو باید با کمک دولت روشی برای پرداخت پول بانک‌ها انتخاب شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همین ارتباط اذعان داشت: در گذشته مشکل بانک‌ها درباره اضافه برداشتی از حساب‌ها این بود که بانک مرکزی وقت قبول نمی‌کرد که این اقدام نادرست بوده اما هم اکنون خوشبختانه بانک مرکزی بر نادرست بودن این اقدام تأکید دارد و این بسیار مهم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1