بانک انگلیسی از بستن حساب مشتریان ایرانی صرف‌نظر کرد

رویال بانک اسکاتلند که برای پایبندی به تحریم های آمریکا به 9 ایرانی 60 روز مهلت داده بود تا حساب خود را در این بانک ببندند در واکنش به رجوع این افراد به دادگاه از تصمیم خود منصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، رویال بانک اسکاتلند موافقت کرده است تا انسداد حساب های بانکی متعلق به 9 ایرانی که می گویند به دلیل تابعیتشان مورد اعمال تبعیض آمیز قرار گرفته اند، را به حالت تعلیق درآورد.
پس از آنکه رویال بانک اسکاتلند به این 9 تبعه ایرانی 60 روز فرصت داد تا حساب های خود را ببندند، آنها شکوائیه ای را با استناد به قانون برابری مطرح کردند. آنها قصد داشتند  از دادگاه به صورت رسمی علیه این بانک اسکاتلندی حکم بگیرند، اما رویال بانک به صورت داوطلبانه موافقت کرد تا برگزاری جلسات استماع بیشتر، حساب های آنها پابرجا باقی بماند.
این نامه چند روز پس از آن منتشر شد که رویال بانک اسکاتلند برای رفع ادعاها در مورد نقض تحریم ها در زمینه ممنوعیت فعالیت های تجاری با ایران و دیگر کشورها، ناگزیر شد 100 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت نماید.
با توجه به تشدید تحریم ها، موسسات مالی اقدامات سختگیرانه تری را در قبال همکاری با برخی کشورها و اتباع آنها اعمال می کنند.
در سال 2011، نت وست، یکی از موسسات تابعه رویال بانک اسکاتلند حساب بانکی این شبکه در انگلیس را مسدود کرده است.نت وست از ارائه توضیح در خصوص دلیل این اقدام خودداری کرده است.
امسال در آمریکا، پس از آنکه بانک تی سی اف اقدام به بستن حساب دانشجویان ایرانی بدون هشدار قبلی کرد، گروهی از دانشجویان ایرانی دانشگاه مینسوتا گروهی را در شبکه فیسبوک با عنوان «نه به اقدام بانک تی سی اف علیه دانشجویان ایرانی» راه اندازی کردند. شورای ملی ایرانی آمریکایی اعلام کرد، بانک تی سی اف مرتکب اقدام تبعیض آمیز علیه دانشجویان ایرانی شده است.
در سال 2012 نیز تی دی بانک در کانادا حساب مشتریان ایرانی کانادایی خود را مسدود کرد و به آنها اعلام نمود که این اقدام به دلیل تغییرات اخیر رخ داده در خصوص تحریم ها انجام گرفته است. این بانک تاکید کرد که قصدش هدف قرار دادن یک جامعه خاص نیست بلکه در حال تبعیت از مقررات دولتی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  9  =