قوانین بانک مرکزی اروپا (ECB ) برای تامین امنیت پرداخت‌های همراه

بانک مرکزی اروپا (European Central Bank) با ارائه یک پیش نویس، قوانینی در خصوص شیوه های امنیت پرداخت های موبایلی پیشنهاد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در این متن 26 صفحه ای به موضوعات مختلفی از احراز هویت مشتری گرفته تا شیوه های محافظت از داده ها پرداخته شده است.

به گزارش شرکت ملی انفورماتیک از پایگاه خبری فاین اکسترا، در این توصیه های چهارده گانه تمام شیوه های پرداخت همراه (موبایلی) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در این مجموعه قوانین آمده است که تمام ارائه دهندگان خدمات پرداخت همراه باید تراکنش ها را به وسیله راهکارهای قوی احراز هویت (که حداقل باید از دو آیتم تشکیل شده باشد) تامین کنند.

ECB می گوید این امر –  در مقایسه با پرداخت های حضور کارت (Card-Present Payments) – ممکن است پیش نیازهای امنیتی خاص خود را بطلبد.

از دیگر موارد مندرج در این پیش نویس، می توان به کاهش تعداد تلاش های ورود ناموفق کاربر، مکانیسم های قوی نظارتی برای جلوگیری از وقوع تقلب و قوانین محافظت از داده ها اشاره کرد.

تا پایان ماه ژانویه که نسخه نهایی این پیش نویس ارائه می شود، شرکت ها، کارشناسان و طرف های علاقمند نمی نظرات و اصلاحیه های خود را نسبت به مفاد آن اعلام دارند.

طبق برنامه، از فوریه سال 2017 ارائه دهندگان خدمات پرداخت همراه در اروپا باید این قوانین را عملیاتی نمایند.ژ

یاداور می شود بانک مرکزی اروپا که به اختصار ECB خوانده می شود، یک نهاد رسمی و تعیین کننده سیاست های بانکی و ارزی ناحیه یورو به شمار می رود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  76  =