طلا به ۱۲۰۳ دلار در هر اونس رسید

قیمت جهانی طلا که هفته گذشته 3 درصد کاهش یافته بود امروز 0.02 درصد افزایش یافت و به حدود 1203 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در طی یک ماه، امروز تقریبا ثابت باقی ماند.

اما در حالی که سرمایه گذاران نگران تاثیر تعدیل سیاست محرک اقتصادی آمریکا هستند، قیمت فلز زرد همچنان در معرض ریسک رسیدن به زیر 1200 دلار قرار دارد.

میزان دارایی اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 5.40 تن افزایش یافت و به 814.12 تن رسید که اولین افزایش سرمایه این صندوق از 5 نوامبر تاکنون بود.

جویس لیو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «به نظر می رسد که پس از گذشتن از مرز 1200 دلار، تغییر اندکی در احساس حاکم بر بازار رخ داده است.» وی افزود: «اما احتمال افزایش قیمت به دلیل تعطیلات آخر سال محدود است و با توجه به اینکه قیمت ها در حال حاضر در نزدیکی 1200 دلار قرار دارند، کاهش سطح قیمت ها به زیر 1200 دلار ممکن است احساس حاکم بر بازار را مجددا به سمت کاهش قیمت ها تغییر دهد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد افزایش به 1202 دلار و 90 سنت رسید. قیمت فلز زرد در روز جمعه به دلیل پیش خرید های پس از کاهش قیمت 4 درصدی در طی سه جلسه قبل از آن، یک درصد افزایش یافت.
قیمت طلا در طی هفته گذشته و پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور به اندازه کافی قوی است و تعدیل سیاست محرک اقتصادی می تواند آغاز شود، 3 درصد کاهش یافت. بدین ترتیب فدرال رزرو به دوران سیاست انبساطی پولی که موجب افزایش قیمت طلا تا سطح 1920 دلار در سال 2011 شده بود پایان داد.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی از تعدیل سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حدود 30 درصد کاهش یافته است.
کاهش قیمت سال جاری، بزرگترین افت قیمت طلا در طی 32 سال اخیر محسوب می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  54