بیمه ۵۰هزار کارگر ساختمانی در فاز دوم

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه 50 هزار کارگر ساختمانی در فاز دوم بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند گفت: فاز دوم این بیمه در نیمه دوم سال جاری آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم،  با بیان اینکه متقاضیان زیادی در صف انتظار بیمه هستند گفت: یکی از مشکلات ما درباره بیمه کارگران ساختمانی بحث سهمیه بیمه است که متاسفانه همچنان باقی است و تعداد زیادی کارگر در صف انتظار هستند.
وی ادامه داد: در راستای حذف سهمیه کارگران ساختمانی قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی اجرایی خواهد شد . در دیداری که با نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم مسائل و مشکلات را مطرح کردیم اما جوابی دریافت نکردیم که به نفع کارگران باشد.
ساداتی  بیان کرد: در مرحله اول اجرای این طرح 100 هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و دفترچه‌هایشان صادر شد و در مرحله دوم که از اواخر آبان ماه آغاز شده است تا کنون 50 هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.
نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی را در جلسه با نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار شدیم، گفت: قانون‌گذار ما را موظف به این موضوع کرده است که منابع برای بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود که این میزان  مبلغ 900 میلیارد تومان در قانون پیش‌بینی شده بود.تا کنون باید 5ماه واریز می‌کردند  اما متاسفانه به میزان دو ماه واریز شده است.
ساداتی  اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اخیر با آن روبرو شده‌ایم این است که در برخی از شعبه‌های تامین اجتماعی کارگران بالای 50 سال تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند که این موضوع خلاف قانون است. چرا که در راستای قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال 86 شرط سنی برای بیمه شدن کارگران وجود ندارد.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند 10 الحاقی لایحه بودجه سال جاری پیمانکاران ساختمانی را برای دریافت جواز ساخت از پرداخت حق بیمه سهم کارگران ساختمانی معاف کرده و به جای آن سهم بیمه کارگران ساختمانی از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود.
ساداتی بیان کرد: امسال به دنبال این موضوع هستیم که منبع پرداخت بیمه کارگران ساختمانی از بودجه خارج شود چرا که پرداخت سهم بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده به ضرر جامعه کارگری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1