مرکز آمار اعلام تورم روستایی را فراموش کرد

مرکز آمار در آخرین ماه پاییز روزهای بی خبری را پشت سر گذاشت، نرخ تورم روستایی را برخلاف ماه‌های قبل اعلام نکرد و در روزهای آخر نیز یکی از خبرهای این مرکز گم شد!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ماه گذشته از جمله ماه های کم آمار مرکز آمار در طول سال جاری بود به گونه‌ای که در آذرماه تنها نتایج آمارگیری از چهار طرح محاسبه و اعلام شد که البته یکی از این آمارها مربوط به گزارش شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در ماه قبل بود که به طور ثابت در هر ماه اعلام شده و در درگاه ملی آمار قرار می گیرد.

 

زمانی تا قول "آذر" به "نوبخت" نمانده اما…

اما در حالی در این ماه بر خلاف چند ماه گذشته نرخ تورم روستایی اعلام نشد که اغلب به فاصله اندکی از انتشار جزییات تورم شهری در خروجی مرکز آمار قرار می گرفت.

البته در حالی نرخ تورم شهری آبان ماه 9 روز بعد از شروع آذر اعلام و نرخ تورم روستایی نیز تاکنون اعلام نشده است که با وعده رییس مرکز آمار قرار است تا در کمتر از سه ماه دیگر این مرکز به سمت و سویی حرکت کند که نرخ تورم را تا کمتر از دو روز بعد از هر ماه اعلام کند.

عادل آذر چندی پیش در حضور محمد باقر نوبخت -معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور – تاکید کرد که مرکز آمار تا پایان سال 93 نرخ تورم شهری، روستایی، ملی و هم‌چنین دهکی را با کمتر از دو روز فاصله بعد از هر ماه اعلام خواهد کرد.

 

خبری قدیمی که در فاصله چند ساعت ناپدید شد

همچنین از دیگر اتفاقات رخ داده در حوزه خبری مرکز آمار در ماه گذشته مربوط به انتشار خبری مبنی بر اطلاعات پروانه های ساختمانی صادرشده توسط شهرداری های کشور در سال 89 بود که در 26 آذر در درگاه ملی آمار قرار گرفت و خبر مربوط به آن در برخی رسانه ها نیز منتشر شد اما به فاصله چند ساعت بعد این آمار از صدر خبرهای این مرکز حذف شد.

اما در حالی اطلاعات مربوط به صدور پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور به طور فصلی اعلام و در نهایت مجموعه کلی آن منتشر می شود که اطلاعات مربوط به سال 90 در بهمن 91 و برای سال 91 در آبان 92 اعلام شد ولی نتایج کلی آمارگیری در سال 89 که به هر دلیلی از جمله تاخیر سه ساله در انتشار در 26 آذر سال جاری حذف شد جز آمار 26 شهریور 92 مرکز آمار یعنی بین آمار 90 و 91 قرار گرفت این در حالی است که باید آمار مربوط به 90 دیرتر از 89 محاسبه و منتشرشود اما به طور عکس آمار 89 با هفت ماه تاخیر نسبت به 90 منتشر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  2