هشدار قلعه‌نویی به بازیکنان در آستانه داربی

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: بدون توجه به نتیجه‌ قبلی استقلال خوزستان و در نظر گرفتن داربی آینده با تمام نفراتمان به مصاف این تیم می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های فوتبال استقلال تهران و استقلال خوزستان اظهار کرد: این یک مسابقه خاص است، چون هم استقلال تهران و هم استقلال خوزستان شدیداً به دنبال امتیاز هستند. ما می‌خواهیم صدرنشینی‌مان را حفظ کنیم. استقلال خوزستان هم می‌خواهد جایگاه بهتری در جدول داشته باشد.

وی افزود: استقلال خوزستان مثل هوای بهاری می‌ماند، یک موقع خیلی خوب است و یک موقعی عملکردش رضایت بخش نیست. البته مقابل ما همیشه عالی بوده است. آنها در بازی رفت یک فوتبال کاملا تاکتیکی و زیبا را به نمایش گذاشتند، هر چند یک پنالتی و یک گل سالم ما در آن مسابقه دیده نشد. این نشان می‌دهد که هم عبدالله ویسی مربی خوبی است و هم این تیم بازیکنان خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، قلعه‌نویی با بیان این که یکی از نقاط قوت مهم استقلال خوزستان ایمان مبعلی است، گفت: مبعلی شرایط خوبی دارد و در بازی‌های تیمش چه در آنهایی که استقلال خوزستان برده و چه باخته خوب کار کرد. او یک بازیکن تاثیرگذار است و اگر بتوانیم ارتباط او را با سایر بازیکنان تیمشان قطع کنیم به یکی از اهداف مهممان رسیده ایم. ما به نتیجه‌ قبلی استقلال خوزستان در لیگ اکتفا نمی‌کنیم و با همه نفراتمان به دیدار آنها می‌رویم. چون حفظ جایگاه‌مان اهمیت زیادی دارد. اصلا قرار نیست در آستانه داربی به بازیکنی استراحت بدهم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که اخبار و شایعاتی درباره جدایی برخی از بازیکنان استقلال در رسانه‌ها مطرح می‌شود، چقدر واقعیت دارد، گفت: محمدرضا ساکت، مدیرعامل سابق سپاهان یک اصطلاحی را به کار می‌برد و می‌گفت "همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند." تا وقتی به صدر جدول راه پیدا نکرده بودیم این شایعات نبود اما الان که صدرنشین شدیم شایعات هم به وجود آمده است. یکسری از افراد با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند و عده‌ای هم دوست ندارند که استقلال خوب نتیجه‌ بگیرد. اصولی وجود دارد که طبق آن اگر باشگاهی تمایل به جذب بازیکنی داشته باشد، پیشنهادش را به طور رسمی ارائه می‌کند و پس از جمع بندی می‌توان درباره‌اش تصمیم گرفت و اگر قرار باشد انتقالی صورت بگیرد با حفظ منافع باشگاه این کار انجام می‌شود . درباره نکونام هم وضعیت همین طور بود. البته فکر می‌کنم ورود کردن او به این مساله درست نبود. در نهایت این که ما به شایعات توجهی نمی‌کنیم و بر اساس تکلیفمان به جلو حرکت می‌کنیم و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصدومان تیم‌تان به بازی با استقلال خوزستان می‌رسند، گفت: مصدومان اگر چه وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند اما بعید می‌دانم برسند. البته بازیکنان محروم ما و همینطور بازیکن جدیدمان به نام تونی برای بازی با استقلال خوزستان آماده هستند. در عین حال باید از کادر پزشکی تیم و باشگاه تشکر کنم که سعی می‌کنند در کمترین زمان مصدومان را آماده کنند.

سرمربی استقلال تهران درباره کیفیت بازیکن برزیلی‌تیمش نیز خاطر نشان کرد: طبیعی است که یک بازیکن از قاره‌ای به قاره دیگر منتقل شده است نه از شهری به شهر دیگر. در همین لیگ خودمان بعضی از بازیکنان وقتی از شهری به شهر دیگری می‌روند دچار افت کیفی می‌شوند. بازیکن برزیلی هنوز از نظر ساعت نتوانسته خودش را تطبیق دهد چه برسد به تطبیق محیطی و باید به او زمان داد. ان‌شاءالله در آینده بتواند به ما کمک کند.

وی هم‌چنین گفت: کارت بازی تونی فردا صادر می‌شود و او می‌تواند مقابل استقلال خوزستان بازی کند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که گفته می‌شود برخی تیم‌ها از جمله استقلال و پرسپولیس بعضا بازیکنانی جذب می‌کنند که آنها نمی‌توانند قدرت قابل توجهی برای تیمشان بازی کنند. آیا در تیم شما چنین بازیکنانی وجود دارند یا خیر؟ گفت: نمی‌دانم الان وقت پاسخ به این سوال است یا نه، اما باید بگویم که امیر قلعه‌نویی و همکارانش همیشه بازیکنانی را می‌گیرند که مطابق با افکار تاکتیکی‌شان باشد. ما کاری به گذشته بازیکن و این که در تیم قبلی‌اش بازی کرده یا نکرده نداریم. در هر تیمی که بودم هر بازیکنی که در زمان خودش به ما اضافه شد توانست به تیمم کمک کند. بازیکنان بزرگی را می‌بینیم که در همین نیم فصل با سلام و صلوات به برخی از تیم‌ها منتقل شده‌اند، اما نتوانستند در آن تیم کارایی لازم را داشته باشند. این بدان معنا نیست که آن بازیکن کیفیت مناسبی نداشته است، شاید در آن تیم نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد. بنابراین تاکید می‌کنم ما طبق افکار تاکتیکی‌مان بازیکن می گیریم. مهرداد اولادی و مجید غلام نژاد در زمان های خودشان به ما کمک زیادی کردند. کبه هم که متاسفانه مصدوم شد.

یکی از خبرنگاران از قلعه‌نویی درباره روند آماده سازی بازیکنان کم سن و سال در تیم استقلال پرسید و او گفت: وقتی ما کارمان را شروع می‌کنیم برای تک تک لحظاتمان برنامه داریم. امسال با مشکلات خاصی مواجه شدیم. از طرفی نتوانستیم خوب بدنسازی کنیم و بازیکنانمان به اندازه کافی در اختیارمان نبودند. چند هفته‌ای با تمام موجودیمان بازی نکردیم. اما فکر می‌کنم در عین حال نتایج خوبی هم گرفتیم. ما گروه خوب و با برنامه‌ای داریم و تلاش می‌کنیم همواره موفق باشیم. شاید قلعه‌نویی در این موفقیت‌ها کمترین نقش را داشته باشد. ما معتقدیم در یک مجموعه کاری تیم بیرونی با تیم داخلی باید هماهنگی لازم را داشته باشد تا یک موفقیت حاصل شود.

وی افزود: استقلال سال گذشته نتایج خوبی گرفت و قهرمان ایران شد. ما به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا هم راه یافتیم. طبق آماری که اخیرا اعلام شده در آسیا سوم شدیم و در تیم‌های باشگاهی جهان شصت و هفتم. مطمئن هستم که اگر یک سری اتفاقات رخ نمی داد و بعضی بازیکنان از ما جدا نمی‌شدند و همین طور مشکلات مالی وجود نداشت، ما می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم.

قلعه‌نویی درباره مشخص شدن تکلیف آرش برهانی با توجه به این که از تیم و هوادارانش عذرخواهی کرده است، گفت: سرمربی تیم این قدرت را ندارد که کسی را اخراج کند. او می‌تواند بازیکن را ممنوع التمرین کند که ما هم درباره برهانی انجام دادیم. آرش کارش غیر اخلاقی بود، اما برای کار او نباید باشگاه را جریمه کرد! قرار است فردا کمیته‌ انضباطی تشکیل جلسه دهد و به کار او رسیدگی شود. برهانی 99 گل برای استقلال زده و ما هم دوست داریم صدمین گلش را هم بزند. او زحمات زیادی در طول سال‌های گذشته برای استقلال کشیده اما آن طور نیست که بخواهیم اصول را زیر پا بگذاریم. شعار امیر قلعه‌نویی همیشه این است که "یک دقیقه‌ بودن با عزت بهتر از 10 سال بودن با ذلت است." ما با هر کسی که پا روی اصول بگذارد برخورد می‌کنیم. درباره آرش هم همین اتفاق افتاده است و پس از جلسه کمیته‌ انضباطی او می‌تواند در تمرینات گروهی تیم هم شرکت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  8  =