سه پیشنهاد برای مدیریت آثار تحریم

پروفسورهاشم پسران، راهکارهای مقابله با آثار تحریم را تمرکز بر سه اصل «اجماع اقتصادی روی سیاست‌ها»، «خروج از انزوا در منطقه» و «واقع‌بینی در تنظیم سیاست‌های اقتصادی» عنوان کرد. او راه حل خروج از بحران پیش روی اقتصاد کشور را در استفاده از ظرفیت‌های موجود و شفافیت در اطلاع‌رسانی دانست. این اقتصاددان برجسته دنیا، با تاکید بر این نکته که تحریم‌های اعمال شده، فرصتی برای کاهش وابستگی اقتصاد ایران به منابع نفتی ایجاد کرده، دلیل اصلی مشکلات کشور را «نوسانات زیاد در درآمد‌های نفتی» عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پروفسورهاشم پسران، «اجماع اقتصادی روی سیاست‌ها»، «خروج از انزوا در منطقه» و «واقع‌بینی در تنظیم سیاست‌های اقتصادی» را سه رکن مهم برای مدیریت آثار تحریم‌های خارجی دانست. او خروج از بحران اقتصادی موجود را در گرو «استفاده از ظرفیت‌های موجود» و «شفافیت در اطلاع‌رسانی» عنوان کرد. این اقتصاددان سرشناس ایرانی مقیم آمریکا در اظهارات خود در جمع مدیران بانکی، از تحریم‌های اعمال شده به عنوان فرصتی برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی یاد کرد.

سخنرانی پروفسورهاشم پسران اقتصاددان سرشناس کشور و کاندیدای دریافت جایزه نوبل اقتصاد در سال 2013 با موضوع «اولویت‌های سیاست های اقتصادی برای خروج از رکود تورمی اقتصاد ایران با تمرکز بر سیاست‌های پولی و ارزی»، هفته گذشته، در محل ساختمان بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه که با حضور دکترولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمع زیادی از استادان دانشگاه‌ها، مدیران عامل بانک‌ها و مدیران و کارشناسان بانک مرکزی برگزار شد، سیاست‌های اقتصادی مناسب برای رفع مشکل کنونی رکود تورمی در اقتصاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر کمیجانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، به بررسی محورهای جلسه و تبیین اجمالی تحولات اقتصاد کشور در سال‌های اخیر پرداخت و شرایط کنونی اقتصادی کشور را تشریح کرد. او «افزایش مستمر نقدینگی» و «اتخاذ سیاست‌های انبساطی»، «سلطه مالی دولت بر سیاست‌های پولی کشور»، «وابستگی به منابع نفتی» و «تحریم‌های خارجی» را از عوامل اصلی بروز رکود تورمی دانست.

ضرورت خروج ایران از محدودیت‌ها

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  61