بازی های فکری برای شب‌های زمستانی

اینجا ما یک فهرست جمع و جور از مهمترین و معروفترین بازی های فکری و چند نفره موجود در بازار را به همراه شرح مختصر هر کدامشان برایتان آماده کرده ایم که اغلب شان قیمت های ارزانی دارند. تازه گرانترین هایشان هم فعلا به صد هزار تومان نمی رسند.

همشهری جوان: اگر با این تعریف و تمجید از بازی های خلاقانه و فکورانه یا خاطره بازی ها از گذشته، برای انجامشان وسوسه شده اید اما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید. اینجا ما یک فهرست جمع و جور از مهمترین و معروفترین بازی های فکری و چند نفره موجود در بازار را به همراه شرح مختصر هر کدامشان برایتان آماده کرده ایم که اغلب شان قیمت های ارزانی دارند. تازه گرانترین هایشان هم فعلا به صد هزار تومان نمی رسند و اگر دلتان رضا نمی دهد برای خودتان بخرید، می توانید به عنوان هدیه و کادوی تولد برای دوستانتان بگیرد. به نام آنها و به کام شما! بنشینید و حالش را ببرید.

اتللو (استراتژیک)

قیمت:10 تا 20 هزار تومان (بسته به اندازه)

* تعداد بازیکن: دو نفر

این هم بازی ساده ای به نظر می رسد با حداقل قوانین که در عرض کمتر از 30 ثانیه می توانیدن آنها را یاد بگیرید. تعدادی مهره وجود دارد که هر طرفش یک رنگ است. فرض کنید یک طرفش سفید و طرف دیگر قرمز. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب می کند و به نوبت هر کدام از بازیکنان یک مهره در صفحه قرار می دهد. هدف این است که فضای صفحه را با رنگ های خودتان اشغال کنید.برای این کار، لازم است طوری جای قرار دادن مهره ها را انتخاب کنید که بتوانید مهره های طرف مقابل را مابین دو مهره تان گیر بیندازید. در این صورت مهره های حریف را که بین دو مهره شما گیر افتاده اند (مهره های گیر افتاده می توانند یک، دو یا بیشتر باشند) پشت و رو می کنید تا رنگ خودتان به سمت بالا قرار بگیرد. به این ترتیب خانه ها مال شما می شود. در پایان رنگ غالب در صفحه برنده است. بازی به نظر ساده ای می رسد اما همچنان که گفته شد همه چیز به استراتژی شما در بازی برمی گردد؛ طوری که بتوانید در یک لحظه و با یک مهره، تعداد زیادی مهره های حریف را برگردانده و از آن خود کنید تا در نهایت هیچ اثری از رنگ او روی صفحه نباشد. توانایی شما در این بازی به مرور به دست خواهد آمد و به مرور کشف خواهید کرد که خانه های کنج ارزش بیشتری دارند!
 


پنتاگو (استراتژیک)

قیمت:15 هزار تومان

* تعداد بازیکن: دو نفر

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/21/238912_471.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  +    =  75