جنجال جدید علیرضا افتخاری

علیرضا افتخاری در اعتراض به نحوه عرضه اثر تازه‌اش گفت: من از روح سهراب خجالت می‌کشم و شرمنده‌ام که چنین اثری حاوی اشعار ناب می‌بایست با چنین کیفیتی مغشوش به بازار عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس نوع ارائه اثر جدید علیرضا افتخاری که در آن قطعاتی بر مبنای اشعار سهراب سپهری اجرا شده است مورد اعتراض این پیشکسوت موسیقی قرار گرفته و در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادند نسبت به این مورد اعتراض خود را اعلام کرد. در یادداشت افتخاری آمده‌است :

متاسفانه در شرایط نامطلوب متوجه شدم اثر سهراب که با قلب و روح من عجین شده با رویکردی غیرتخصصی و بدون مطالعه به بازار عرضه شده است. و این در شرایط فعلی باعث شوک سهمگینی بر من گردیده است .

آیا تعاریف یک اثر فرهنگی نباید بر مبنای فکری روشن و صبورانه باشد؟ بنده از روح سهراب خجالت می‌کشم.سهرابی که مرا با زندگی آشتی داد.

سهرابی که رسالت دیرینه اشعارش را در تاریخ زندگی من روشن کرد.من از روح سهراب خجالت می‌کشم و شرمنده ام که چنین اثری حاوی اشعار ناب می‌بایست با چنین کیفیتی مغشوش به بازار عرضه شود.

بارها و بارها به ناشرین کم‌لطف این اثر هنری گوشزد نموده‌ام که این‌کار در حد یک اتود است…اتود

و نیاز به بسترسازی و فضای بهینه کمی و کیفی دارد.چرا که بنده چنین اثر هنری را در قالب یک پروژه عظیم ملی می‌دانستم اما دریغ و درد که فروش یک پفک نمکی به ‌مراتب از شاخصه‌های مطلوب ارزنده‌تری برخوردار است. تا اثر سهراب…ای وای ای وای ای وای …بنده از روح سهراب و رسالت عظیم که بر تاریخچه هنرم که در این مرز و بوم پیچیده‌است خجالت می‌کشم.سهراب مرا ببخش…سهراب مرا ببخش.

لازم به ذکر است امروز اثر جدید علیرضا افتخاری با نام «خانه دوست کجاست» با آهنگسازی و تنظیم مهدی تاری با اشعاری ازسهراب سپهری در8 قطعه چون رسم زندگی، اهل کاشانم و … عرضه شد که مورد اعتراض علیرضا افتخاری قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    آقای افتخاری ،چرا برای برگشت دوباره خود اینقدر تقلا می کنید: از دل برود هرآنکه از دیده برفت. مردم افتخاری ظاهرساز را شناخته اند و تردش کرده اند. این واقعیت را درک کنید که شما از اصول آواز و ردیف خواندن فقط ژستش را دارید. دلتنگی شما برای اشغال کردن تلویزیون امر عجیبی نیست به هرحال شما سالها در برنامه های مختلف بودید . می دانید دلیلش چیست: تو حوضی که ماهی نباشه غورباقه سالاره!!!

ارسال یک پاسخ

4  ×  2  =