افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی

ایران بعنوان سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی ، سه میلیارد دلار از منابع این بانک را در طرحهای اقتصادی خود هزینه می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان که برای شرکت درچهلمین اجلاس وزرای اقتصاد بانک توسعه اسلامی به قزاقستان سفر کرده است، با بیان اینکه هدف از برگزاری چهلمین اجلاس بانک توسعه اسلامی، ارزیابی عملکرد آن در چهل سال گذشته است گفت: طراحی برنامه راهبردی برای ده سال آینده بانک توسعه اسلامی ازدیگر اهداف این اجلاس است.
 طیب نیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی است و درگذشته شش میلیارد دلار از منابع این بانک را در پروژه ها و طرحهای مختلف اقتصادی استفاده کرده است افزود: ایران سه میلیارد دلار سرمایه بانک توسعه اسلامی را دراجرای طرحهای اقتصادی خود هزینه می کند.
وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در ادامه از تصویب طرح ،افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی از یک میلیارد دینار اسلامی به چهار میلیارد دینار اسلامی خبر داد وگفت: این مصوبه دولت اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
بانک توسعه اسلامی بزرگترین موسسه پولی مالی بین‌المللی در سطح کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی است و با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی به سال 1973 درجده عربستان تاسیس شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  17