بانک تجارت مانع افت شاخص متغیر بورس شد

در معاملات امروز سه شنبه شاخص کل بورس واوراق بهادار 10 واحد عقب نشینی کرد و در عدد 87 هزار و 102 واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا شاخص صنعت نیز 85 واحد افت کرد و در حالی شاخص بازار اول رشدی 102 واحدی را ثبت کرد که شاخص بازار دوم 612 واحد پایین آمد.
نمادهای پالایش نفت بندرعباس و مخابرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص اجازه ندادند تا این متغیر رشد کند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ پارسیان، تاپیکو، مپنا، بانک تجارت و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.
در معاملات روز جاری نمادهای موتوژن، سایپا آذین، خوراک دام پارس، بانک کارآفرین، دارو پخش، قند ثابت خراسان و نصیر ماشین با بیشترین رشد قیمت در صدر معاملات بازار قرار گرفتند. این در حالی بود که نمادهای سیمان کرمان، رادیاتور ایران، افست، پگاه آذربایجان غربی، داروسازی سینا، گرانیت بهسرام و ملی سرب و روی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
سنگین ترین صف های خرید بازار نیز در نمادهای ملی انفورماتیک، دارو پخش، داروسازی زهراوی، دارویی رازک، فنرسازی خاور، چرخشگر و روز دارو تشکیل شد. این در حالی بود که نمادهای بین المللی توسعه ساختمان، نیرو ترانس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، کیمیدارو، تامین ماسه ریخته گری و سرمایه گذاری ساختمان ایران طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.
در معاملات امروز بانک صادرات با معامله 676 میلیون سهم به ارزش 796 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند. رتبه دوم هم متعلق به مپنا با معامله 41 میلیون سهم به ارزش 546 میلیارد ریال بود.
در داد و ستدهای روز جاری بورس، سرمایه گذاران بیش از چهار هزار و 224 میلیارد ریال برگه سهم را در بازار داد و ستد کردند.
در معاملات روز جاری یک میلیارد و 364 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار جا به جا کردند که ارزش این معاملات بیش از چهار هزار و 224 میلیارد ریال بود.
همچنین در این روز گروه مالی با معامله بیش از 861 میلیون سهم در صدر برترین های صنعت قرار گرفت. بانک ها و خودرویی ها نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  3  =