افزایش زمان بازپرداخت وام و تسهیلات بانکی

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: ملزم کردن بانکها به کاهش سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت‏ موجب امیدواری سرمایه‌گذاران و رونق شرکتهای تولیدی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،داریوش پاک بین به ایسنا اظهار کرد: به کارگیری مدیریت راهبردی در جذب سرمایه‌های بخش تعاون، عنصری موثر در موفقیت شرکت‌های تعاونی به شمار می‌رود چرا که در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات بخش تعاون، کمبود جذب سرمایه‌گذاری و تأمین مالی است.
وی ادامه داد: بخش تعاون ترکیب مناسبی از دو بخش دولتی و خصوصی است که جنبه‌های نامطلوب دو بخش دیگر تا حد زیادی در آن کنار گذاشته می‌شود، تعاونی‌ها از یک سو با سودجویی فردی و از سوی دیگر با شرکتهای انحصاری مبارزه می کنند.
پاک بین از مهمترین عوامل مؤثر در جذب سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تعاونی را متغیرهای سود سرمایه گذاری، نرخ بازده سرمایه، میزان وثیقه، محل بازار فروش محصولات، استقراض از بازارو میزان وام دریافتی عنوان کرد و گفت: یکی از محاسن بخش تعاون این است که از طریق فعالیتهای تعاونی سطح زندگی مردم به مراتب بهتر و سریعتر از شرایط بخش خصوصی ارتقا می‌یابد و فرهنگ تعاونی اساس مردمسالاری و مشارکت مردمی را استحکام می‌بخشد.
به گفته وی نحوه تخصیص منابع از مشکلات محوری رشد تعاونی‌ها است و در جوامع توسعه نیافته به علت کمبود سرمایه هرگونه عدم تخصیص بهینه منابع پیامدهای ناگواری به دنبال دارد.
دبیرکل اتاق تعاون مرکزی در بخش دیگری از سخنان به بیان راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری در بخش تعاون پرداخت و گفت: با توجه به تأثیر میزان وثیقه مطالبه شده در میزان جذب سرمایه باید وثیقه‌های سنگین و ضامنهای متعدد از دوش کارآفرینانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند برداشته و به تعهد در مقابل انجام و اجرای طرح تبدیل شود.
پاک بین ادامه داد: همچنین کاهش نرخ مالیات بر سود در فعالیتهای تعاونی و معافیت مالیات بر سود در سالهای اولیه فعالیت این واحدها می تواند به عنوان یک راهبرد در سطح کلان در نظر گرفته و این سیاست پس از اجرا در حکم یک ابزار تبلیغاتی برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش تعاونی استفاده شود.
به گفته دبیرکل اتاق تعاون ایران، تقویت واحدهای تعاونی و حمایت از آنها جهت ارتقای کیفی محصولات به ویژه توسعه صادرات‏، از موارد مورد نیاز توسعه واحدهای تعاونی است و با افزایش سطح اطلاعات فنی و تخصصی اعضای تعاونیهای تأسیس شده و برپایی کلاسهایی آموزشی می‌توان به استفاده بهینه از سرمایه‌های تعاونیها کمک کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  75  =  81