بانک توسعه صادرات نیاز به سرمایه دارد

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه گفت : این بانک تخصصی همواره منافع ملی را در اعطای تسهیلات و حمایت از صادرات بر منافع بنگاهی ، برتر دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بهمن وکیلی در جلسه شورای مدیران این بانک افزود: ارجحیت منافع ملی بر منافع بنگاه از اصول خدشه ناپذیر در بانک توسعه صادرات ایران بوده است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: مهمترین نهادها برای کمک به خروج از رکود تورمی بانک ها هستند و حضور فعال آنها کمک شایانی به برون رفت از این معضل می کند.
وکیلی با اشاره به جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: حضور موثر بانک توسعه صادرات در شرایط تحریم ضروری است و باید برای حفظ بازار صادراتی بیش از پیش تلاش کرد و
از دست دادن آن، مشکلات صادرکنندگان را دوچندان می کند.
 وکیلی ادامه داد: در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی دولت تدبیر و امید همه اعضا اذعان داشتند برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات باید مساعدت شود تا در حمایت از صادرکنندگان کشورمان دچار مشکل نشویم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: باید در بانک طرحی تدوین و مشخص شود در شرایط حساس دوران مذاکرات ژنو چه کمک‌هایی برای رونق صادرات می‌توان کرد و چه تکالیفی برای بانکها از جمله بانک توسعه صادرات ایران می‌توان در نظر گرفت تا زودتر مشکلات پیش‌روی تجار و بازرگانان در عرصه بین‌الملل حل شود.
در این جلسه دکتر عبده تبریزی اقتصاددان حضور داشت و گفت: اقتصاد ایران در شرایط رکود تورمی قرار دارد و برای خروج از این وضع ، بانک ها می‌توانند نقش آفرینی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =