ادموند بزیک: دفاع استقلال خوب گل می خورد/ این بار قلعه نویی می بازد

ادموند بزیک می گوید این بار پرسپولیسی ها دربی را می برند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هواداران پرسپولیس خاطره خوبی از ادموند بزیک دارند. او معمولا  بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذاشت و پرسپولیسی‌ها گل‌های بزیک را در سال‌های 75 و 76 فراموش نخواهند کرد. بزیک در آستانه دربی تهران در مورد شرایط دو تیم و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ  می‌دهد. او معتقد است که پرسپولیس از لحاظ فنی وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارد و  شانس این تیم برای برد بیشتر است. حرف‌های بزیک را در خبرآنلاین  می‌خوانید.

 

در مورد وضعیت پرسپولیس چه صحبتی داری؟

فکر می‌کنم پرسپولیس روند مثبتی را در بازی‌های امسال داشته است. این تیم در اکثر هفته‌ها در بالای جدول بوده و این نشان می‌دهد که ثبات داشته است. امسال البته فاصله امتیازها خیلی نزدیک است و گاهی اوقات یک باخت باعث می‌شود که یک تیم از رده اول به رده چهارم برود. در ضمن این را هم باید قبول کرد که دیگر فوتبال ایران به پرسپولیس و استقلال خلاصه نمی‌شود. هواداران این دو تیم هنوز باور ندارند که قرار نیست استقلال و پرسپولیس همیشه برنده باشند.

 

هواداران پرسپولیس به خاطر نتایج اخیر این تیم نگران هستند. در این باره چه صحبتی داری؟

به نظر من دربی شرایط خاص خودش را دارد و این مسابقه ربطی به وضعیت دو تیم در جدول ندارد. هر دو تیم انگیزه‌های زیادی دارند ولی معمولا ترس از باخت باعث می‌شود تا دربی معمولا خوب از آب درنیاید. شما می‌بینید که بازی‌های لیگ برتر تقریبا تماشاگر ندارد. به همین دلیل نباید انتظار زیادی از دربی داشت. در بازی اتلتیکومادرید و بارسلونا تیم مادریدی برای نباختن به زمین آمده بود به همین دلیل بازی خراب شد. در سال‌های گذشته دربی‌ها خیلی قشنگ‌تر بود چون آن زمان رسانه‌ها زیاد نبودند تا دربی‌ها را اینقدر حساس کنند.

 

پیش بینی تو از نتیجه بازی چیست؟

نتیجه را نمی‌توان پیش بینی کرد ولی من امیدوارم پرسپولیس برنده شود. من معتقدم که پرسپولیس از لحاظ فنی و فوتبالی قوی‌تر از استقلال است. البته در فوتبال ایران بازی خوب چندان ملاک نیست و نتیجه مهم است.

 

فکر نمی‌کنی تجربه قلعه‌نویی و بازیکنان استقلال از تجربه دایی و بازیکنان پرسپولیس بالاتر است؟

این درست است که تجربه یک موضوع مهم محسوب می‌شود ولی قرار نیست همیشه تیم باتجربه برنده باشد. من سال 75 برای اولین‌بار مقابل استقلال بازی کردم ولی عملکرد بسیار خوبی داشتم. شما دیدید که پیام صادقیان در بازی رفت برای اولین‌بار مقابل استقلال به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت.

 

می‌دانی که قلعه‌نویی تا حالا به پرسپولیس نباخته؟

او روز جمعه اولین باخت خود را به پرسپولیس می‌دهد. همیشه رکوردها در فوتبال زده می‌شود و هیچ چیزی پایدار نیست.

 

در مورد قلیان کشیدن بازیکنان زیر 22 سال چه صحبتی داری؟

اشتباه بزرگ این بود که این موضوع به رسانه‌ها کشیده شد. من این موضوع را تایید نمی‌کنم و بازیکنان فوتبال باید مراقب باشند اما من معتقدم زندگی خصوصی هر فردی به خودش مربوط است. این مسائل جزو زندگی شخصی افراد مربوط می‌شود.

 

شیرین‌ترین خاطره‌ات از دربی چیست؟

همان بازی‌ای که در دقایق آخر گل زدم و پرسپولیس بعد از 7 سال استقلال را شکست داد. آن زمان خیلی‌ها توقع داشتند که گل بزنند و به نوعی روی من فشار بود ولی در آن مسابقه عملکرد بسیار خوبی داشتم.من همیسه مقابل استقلال عملکرد خوبی داشتم.

 

به نظر تو نقاط قوت استقلال در چیست؟

من معتقدم که استقلال یک خط هافبک قوی دارد.

 

درست همانجایی که آندرانیک تیموریان خیلی جنگنده و خشن بازی می‌کند؟

خشن بازی کردن شیوه بازی آندو است ولی در مجموع استقلال خط هافبک خوبی دارد. البته خط دفاع این تیم از لحاظ گل خوردن خط دفاع خوبی است! به نظر من پرسپولیس در خط دفاعی شرایط خوبی دارد ولی استقلال در خط هافبک و همچنین در کناره‌ها تیم پرقدرتی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =