حضور پر رنگ مسترکارت در مصر

به منظور پشتیبانی از بازار های آفریقایی صورت گرفت :

مسترکارت به تازگی قراردادی با شرکت Emerging Markets Payments بسته است تا از ارایه کنندگان کارت در مصر و دیگر بازارهای آفریقایی پشتیبانی کند. این حرکت به ارایه کنندگان کوچک کمک می کند تا به جمعیت محروم از خدمات بانکی منطقه دسترسی یابند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شاپرک طی این قرارداد EMP به ارایه کنندگان کوچک کارت های مسترکارت کمک می کند کارت های پیش پرداخته، اعتباری و نقدی را صادر کنند و مشتریان آنان نیز هم زمان به خودپردازها و دستگاه های POS دسترسی داشته باشند. این راه حل شامل دریافت مشاوره های تخصصی از شرکت مسترکارت، خدمات تحلیلی و همچنین دیگر فعالیت های مالی است. این ایده به مشتری کمک می کند تا امور مالی خود را بهتر کنترل کنند و یک سابقه مالی نیز داشته باشند و هم زمان خدمات مسترکارت نیز بتواند خدمات پایه بانکداری را به جمعیت وسیع تری در مصر و کشورهای همسایه آن برساند.

مجدی حسن مدیر فعالیت های مسترکارت در مصر می گوید: «مسترکارت متعهد است راه حل های پرداختی را به بازار مصر ارایه کند که نیازها و اولویت های تمام طرف های درگیر در چرخه پرداخت را برآورده می سازد. هدف این پیشنهاد جدید کاهش هزینه های بالای مالکیت کارت و زمان عرضه به بازار است.»

وی افزود: «نمونه کارت های کم هزینه را می توان در یک چرخه استاندارد 3 تا 4 ماهه به مشتریان ارایه کرد. در این پروژه ارایه کنندگان کارت می توانند با ارائه کارت های پیش پرداخت به جمعیت های محروم از خدمات بانکی، در بازاهایی جدید، مشتری جذب کنند و به این ترتیب به مشتریان بیشتری اجازه دهند به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند.»

براساس آمار بانک جهانی، مصر با جمعیت 80 میلیونی یکی از بزرگترین کشورهای منطقه است. موسسه ارنست اند یانگ تخمین می زند 90 درصد مردم این کشور از خدمات بانکی بی بهره اند؛ هر چند که هیچ آمار و گمانه زنی دقیقی سال 2013 وجود ندارد و برخی از کارشناسان معتقدند این آمار قدیمی است؛ به طور کلی بی بهره بودن از خدمات بانکی به معنای وابستگی مالی و اتکای بیشتر به دوستان و خانواده است.

درحال حاضرEMP بروی مطالعه پرداخت های الکترونیکی در خاورمیانه و آفریقا تمرکز کرده است. این شرکت صدور، دستیابی و سوییچ کارت را به علاوه تهیه و شخصی سازی کارت برعهده می گیرد. به طوری که اکنون شرکت با 130 بانک در منطقه شراکت می کند و در کشورهای مصر، اردن، نیجریه و آفریقای جنوبی دفتر دارد.

 

منبع:

http://www.bankingtech.com/180721/mastercard-allies-with-emp-to-sponsor-egyptian-card-issuers

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =