بازار کساد ابزارهای موبایلی به روایت آمار

این طور که مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس بررسی‌های جدید خود پیش‌بینی کرده است، در سال 2018 میلادی کمتر از 0.01 درصد ابزارهای موبایلی ساخته شده برای شرکت نرم‌افزاری مربوطه به موفقیت مالی می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تِک‌کرانچ، مهم‌ترین مشکل ابزارهای و نرم‌افزارهای موبایلی پول در جریان کسب درآمد این است که کاربران پیش از انتخاب آن‌ها با تعداد زیادی نرم‌افزار مواجه می‌شوند و در بین این گزینه‌های فراوان می‌توانند نیاز خود را به صورت رایگان برطرف کنند.

هر دو فروشگاه اینترنتی عرضه کننده ابزارهای موبایلی مخصوص سیستم‌های عامل iOS اپل و اندروید گوگل در بخش محبوب‌های خود لیستی با بیش از یک میلیون نرم‌افزار شامل می‌شوند که این لیست در اصل یک میان‌بر برای کاربران محسوب می‌شود تا بدون جست‌وجوهای طولانی ابزار مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

گارتنر در گزارش خود اعلام کرد که کاربران این روز ترجیح می‌دهند ابزارهای سفارش شده از سوی مهندسان، دوستان، شبکه‌های اجتماعی و مراکز تبلیغاتی را جست‌وجو و بارگذاری کنند و به طور کلی این فرآیند را در مقابل جست‌وجو میان هزاران ابزار موبایلی ارایه شده انتخاب می‌کنند.

در دنیای رقابتی ابزارها موبایلی همواره باید این نکته را به ذهن سپرد که مشابه یک نرم‌افزار نسخه رایگان آن هم موجود است و همین مسئله انگیزه کاربران را برای پرداخت پول کمتر می‌کند.

گارتنر در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که در سال 2017 میلادی 94.5 درصد نرم‌افزارها و ابزارهای موبایلی بارگذاری شده رایگان خواهند بود.

مرکز تحقیقاتی گارتنر همچنین اعلام کرد که در سال 2013 میلادی در مجموع 83 میلیارد ابزار و نرم‌افزار موبایلی رایگان در سراسر جهان بارگذاری شده‌اند که این رقم معادل 91 درصد از کل برنامه‌های بارگذاری شده در جهان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  ⁄  11  =