تحریم‌ ایران اقتصاد کشورهای تحریم کننده را هم متاثر کرده است

یک عضو ارشد پارلمان آلمان و عضو حزب دموکرات مسیحی این کشور تاکید کرد تحریم های غرب علیه ایران بر اقتصاد کشورهای تحریم کننده تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از پرس تی وی، آندرئاس شوکن هوف، معاون رئیس حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان گفت، تحریم ها نه تنها موجب بروز مشکلاتی در ایران شده، بلکه بر کشورهای تحریم کننده نیز تاثیر منفی گذاشته است.
وی افزود، در جریان مذاکرات هسته ای بین تهران و شش قدرت جهانی، شش کشور هم در تلاش برای حل مشکل هسته ای ایران بودند و هم تلاش می کردند یک فرصت سیاسی جدید برای تضعیف و سپس لغو رژیم تحریم ها ایجاد کنند.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از متحدانشان ایران را متهم به پیگیری اهداف غیر صلح آمیز در برنامه هسته ای اش می کنند و به این بهانه تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته اند.
ایران و گروه 1+5 متشکل از 5 عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان در روز 24 نوامبر سال گذشته به توافقی موقت در زمینه فعالیت های هسته ای ایران دست یافتند.
بر اساس این توافق، شش کشور بخشی از تحریم ها علیه ایران را کاهش می دهند و در مقابل تهران نیز بخشی از فعالیت های هسته ای اش را محدود می کند.
دو طرف توافق کرده اند که اجرای توافق ژنو را از 20 ژانویه آغاز کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1