سه توصیه برای شناخت معتبر بودن درگاه های پرداخت الکترونیک

وب‌سایت‌های نامعتبر قابل اعتماد نیستند

یکی از این روش‌های کلاهبرداران استفاده از وب‌سایت‌های نامعتبراز قبیل فروشگاه‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، آگهی‌های استخدام و غیره است.بر این اساس کاربران برای بررسی وضعیت ثبت سایت به وب‌سایت ساماندهی مراجعه کنند.همچنین سایت‌های فروشگاهی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی و استقبال روز افزون مردم از اینترنت گفت: این امر موجب شده تا افراد سود جو با استفاده از سایت های نامعتبر با روش های مختلف از آنان سوء استفاده کنند. 

 یکی از این روش‌های کلاهبرداران با استفاده از وب‌سایت‌های نامعتبراز قبیل فروشگاه‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، آگهی‌های استخدام و غیره اقدام به کلاهبرداری است.

سه توصیه مهم

این مقام انتظامی باتاکید بر اینکه کاربران باید نسبت معتبر بودن وب‌سایت‌ها دقت کنند توصیه کرد: 
– کاربران نسبت به وضعیت ثبت سایت حساسیت داشته و برای بررسی وضعیت ثبت سایت به وب‌سایت ساماندهی مراجعه نمایند. 
– برای خرید از فروشگاه های آنلاین توجه داشته باشید که سایت‌های فروشگاهی دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت و تجارت باشند. 
– برای عضویت در شبکه های اجتماعی از شبکه های که مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد می باشند استفاده نمایید. 

وی  از کاربران فضای مجازی درخواست نمود در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و تکمیل فرم مناسب مربوطه این‌گونه موارد را گزارش نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  84