نجات ۹۰۰۰ نفر از برف توسط امدادگران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تلاش بیش از 600 امدادگر برای نجات 9 هزار نفر در برف و کولاک طی سه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا  در تشریح آخرین جزئیات عملیات برف و کولاک در کشور در سه روز اخیر (27 الی 30 دی) گفت: در این سه روز 16 استان کشور از برف پوشیده شده‌اند.

وی افزود: استان‌های اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد استان‌هایی هستند که در این مدت از برف پوشیده شده‌اند.

وی با بیان این که 606 نفر امدادگر در غالب 139 تیم وظیفه امدادرسانی به در راه ماندگان برف و کولاک را برعهده داشتند، گفت: امدادگران در این سه روز به 9 هزار نفر در راه مانده امدادرسانی کرده و نسبت به اسکان 2 هزار و 200 نفر نیز اقدام کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که در این سه روز 35 نفر در برف و کولاک مصدوم شدند، گفت: در این میان امدادگران 11 مصدوم را به علت نیاز بیشتر به درمان به مراکز درمانی منتقل کردند.

کولیوند از نجات دو زن باردار خبر داد و گفت: همچنین 102 کیلوگرم خرما و هزار و 90 بسته غذای اضطراری و هزار و 800 تخته پتو میان محبوس شدگان در برف توزیع شد.

به گفته کولیوند امدادگران در این سه روز نسبت به رهاسازی 1350 دستگاه خودروی گرفتار در برف اقدام کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2