از سرگیری صدور قطعات رنو به ایران پس از آزادی تراکنش‌های مالی

در حالی که تحریم‌های غرب علیه ایران منجر به افت 7.4 درصدی فروش رنوی فرانسه در آسیا و اقیانوسیه شده است مدیر فروش این شرکت از تصمیم رنو برای ازسرگیری صدور قطعات به ایران پس از لغو تحریم تراکنش های مالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، مدیر بخش فروش رنو گفت: «در یک فضای مساعد تر، ما در حال تایید استراتژی رشد سودآور خود از طریق ادامه ترمیم بازار محصولاتمان در اروپا و افزایش فروش بین المللی مان هستیم.»

تحریم های غرب علیه ایران فروش رنو به ایران در سال گذشته میلادی را 64 هزار و 500 دستگاه کاهش داده و منجر به افت 7.4 درصدی میزان فروش این شرکت در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

جرومی استول افزود: توافق ایران و گروه 1+5 در ماه نوامبر بر سر پرونده هسته ای این کشور و کاهش موقت تحریم ها علیه تهران هنوز به شرکت اجازه نداده که تولید یا فروش محصولات خود به ایران را از سر بگیرد.

مدیر بخش فروش رنو اضافه کرد: «ما به دنبال این هستیم زمانی که تحریم تراکنش های مالی با ایران برداشته شد…چگونه عرضه قطعات خود به این کشور را از سر بگیریم.»

بر اساس این گزارش شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد، میزان فروش محصولاتش در سال 2013، 3.1 درصد افزایش یافته است و همزمان با رشد 2 درصدی بازار خودروی جهان، اروپا و فرانسه پس از 6 سال متوالی کاهش در سال 2014 شاهد رشد یک درصدی در این بازار خواهند بود.

این شرکت وعده داد که امسال با توجه به تولید خودروهای ارزان قیمت که به این شرکت در مقابله با رکود موجود در بازار اروپا کمک می کند و وضعیت این شرکت را در روسیه و بازارهای نوظهور بهبود می بخشد، رشد بیشتری در فروش محصولاتش محقق شود.

رنو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد فروش خودروهای سواری و باری سبک این شرکت در سال 2013 به 2.63 میلیون دستگاه افزایش یافته است که اندکی کمتر از متوسط رشد 3.9 درصدی بازار جهانی خودرو بوده است.

مدل های جدید به رنو کمک کرده که بدترین بحران بازار خودرو را در منطقه اروپا پشت سر بگذارد و سود قابل توجهی از بازارهای نوظهور به دست بیاورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =